01.02.2017  |  EL  |  Arbejdsredskaber

Indspark: Behandl andre, som du selv vil behandles!

Takt og tone ikke kun god bordskik – men også læren om kundepleje og om, hvordan man begår sig når man er ude i marken.

Har du tænkt over den klassiske regel: behandl andre, som du selv vil behandles. Det er ikke altid noget der er let, at efterleve i en travl hverdag - men sørg alligevel altid for: 
1) At kunden får den samme service og respekt, som du gerne selv vil have. 
2) At være ærlig og realistisk omkring dine ydelser og begrænsninger. Hver kundes problem er ’unikt’ og kunden føler i den givne situation, at problemet er KÆMPE stort. Her er det vigtigt, at være realistisk og forstående overfor kundens problem. 
3) At møde kunden med et smil. Det er uomtvisteligt, at du kommer længere med andre mennesker, når du møder dem med et smil. 
4) At udstråle imødekommenhed! Dine kunder kan mærke, hvordan du har det med at være sammen med dem – dit kropssprog afslører dig. Hav et åbent kropsprog, smil og hav øjenkontakt. På den måde viser du dine kunder, at du er imødekommende, at du forstår dem og at de vil blive hørt.

Så selvom det er en simpel ting, som man ikke altid tænker over – fx sit kropssprog, så husk at have øje for det! Der er ikke noget værre end, en dårlig start i et kundeforløb – hverken for dig eller for kunden!

Tags: Ledelse

Mere fra Casper

Casper Hassø Nielsen

CEO

Se profil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere