Brødrene Dahl lancerer nyt butikskoncept
Apple, Audi, Sticks & Sushi og SuperBrugsen har givet inspiration til Brødrene Dahls nye butikskoncept, hvor kunden er omdrejningspunktet. Den første butik er åbnet i Silkeborg, mens tre nye butikker åbner, inden året er omme.
VVS-grossisten Brødrene Dahl lancerer et nyt butikskoncept, hvor kunden er omdrejningspunktet. Butikkerne, som går under navnet Din BD, byder bl.a. på cafémiljø og mødefaciliteter.
Brødrene Dahl har slået dørene op for den første Din BD-butik, som ligger i Silkeborg, mens der i år også kommer nye konceptbutikker til i Randers, Valby og Birkerød.
Læs også: Brødrene Dahl bygger ny butik med større sortiment
Butikkerne bliver bygget om fra a-z, så vi kan give vores kunder en bedre oplevelse, når de træder ind ad døren. Det gælder alt fra bedre toiletforhold og tydeligere skiltning til faglig dialog og socialt samvær i de nyindrettede cafemiljøer, siger Christian Agger, e-handels- og marketingdirektør i Brødrene Dahl.
Inspiration fra andre brancher
Til det nye butikskoncept har Brødrene Dahl hentet inspiration fra både konkurrenter og andre brancher. Grossiten har bl.a. besøgt Audi, Sticks & Sushi og SuperBrugsen, som gør sig meget i kundeoplevelser.
Læs også: Brødrene Dahl udvider i Sønderjylland
Her halter vores branche noget bagefter. Men vi er nødt til at komme efter det, for ellers taber vi slaget til en Amazon, en Alibaba eller andre online spillere, som kun konkurrerer på pris. Med de danske lønninger bliver vi aldrig de billigste, men vi kan være de bedste og lækreste at handle hos, siger Christian Agger.
I løbet af 2017 vil yderligere fire butikker blive indrettet ud fra det nye koncept.
- KLZ