Brødrene Dahl og Montana satser på design til badeværelset
Med et nyt badeværelse udviklet i samarbejde med Montana, håber Brødrene Dahl at appellere til kvalitetsbevidste forbrugere, som renoverer deres nuværende bolig i stedet for at købe ny.
De danske badeværelser trænger til pangfarver, form og design, mener man hos Brødrene Dahl. Derfor har grossist-sværvægteren udviklet et nyt badeværelse sammen med møbelfabrikanten Montana, der for første gang bevæger sig ind i badeværelset.
Resultatet af makkerskabet er konceptet Montana Bathroom, der består af 14 specialmoduler i 44 farver. Brødrene Dahl har stået for tilpasningen af armaturer, vaske og rørudtag i specialmodulerne, mens Montana har stået for byggeelementerne, der kan mixes og udvides helt efter kundernes ønsker.
Med det nye badeværelse håber Brødrene Dahl at appellere, til den gruppe af danskere, som på grund af finanskrisen vælger at renovere deres nuværende bolig i stedet for at købe ny.
Boligmarkedet ligger fuldstændig stille i øjeblikket, men vi kan mærke en tendens til, at folk glemmer salgsplanerne og i stedet laver om på de rum, der har trængt længe, siger administrerende direktør i Brødrene Dahl Lars Fournais.
Farver, der er nemme at udskifte
Han ser den store fordel ved konceptet, at det er ret enkelt at skifte ud, uden at der skal laves om på de kostbare dele i badeværelset.
Hvis du vælger en meget farvet vægflise eller gulvflise, så er du bundet af det valg i lang tid, fordi det er dyrt at lave om. Med Montana-konceptet bringer man nye friske farver ind på badeværelset, og kan blot skifte til en anden farve låge, hvis man bliver træt af dem efter fem år. Det er ret enkelt og økonomisk overskueligt, forklarer Lars Fournais, og understreger sin pointe ved at referere til de mange rædselsfulde badeværelser fra 70erne, som stadig findes i mange boliger.
Den enkle udskiftning er, ifølge Lars Fournais, også en fordel i en salgssituation, fordi det oftest er badeværelset og køkkenet, som folk ønsker at ændre på, når de køber nyt hus.
Til kvalitetsbevidste forbrugere
Lars Fournais forventer, at det er kvalitetsbevidste forbrugere, der vil investere i et badeværelse fra Montana.
Badeværelset vil appellere til de forbrugere, der også har Montana i stuen eller entréen. Det er et stort og interessant segment, som orienterer sig i den højere del af markedet. vurderer han og fortsætter:
Jeg vil tro, at det bliver installatørerne i storbyerne, som vil sælge flest af de her badeværelser, men det bygger kun på en fornemmelse.
Montana Bathroom forhandles udelukkende gennem Bad & Design, som er Brødrene Dahls konceptbutikker, hvor VVS-installatører og deres kunder kan hente inspiration og hjælp til indretning af det nye badeværelse.