Brødrene Dahl satser på uddannelse inden for kloakområdet
VVS-grossisten Brødrene Dahl oplever et øget behov for kundevejledning på kloakområdet. Derfor skal virksomhedens medarbejdere kunne rådgive kloakmestrene endnu bedre.
Brødrene Dahl skruer nu op for uddannelsen på kloakområdet. Kompetencerne blandt medarbejderne bliver opgraderet med henblik på at kunne rådgive kloakmestrene endnu bedre. Knap 40 medarbejdere med direkte kundekontakt skal uddannes i tegnings- og beskrivelsesforståelse.
Som noget nyt bliver også butikspersonalet uddannet inden for afløbsområdet, så generelle spørgsmål kan håndteres direkte i butikken.
Rådgivning og vejledning spiller en stadigt vigtigere rolle i vores leverancer. Kloakområdet bliver mere og mere komplekst, og vi kan mærke, at behovet for en livline til kompetencepersoner, som kan vejlede og rådgive, stiger proportionelt hermed, siger Flemming Nielsen, salgschef for VA i Brødrene Dahl.
Læs også: Brødrene Dahl er klar til at forhandle ny prisstruktur
Det er blandt andet rådgivning i forhold til beregning af og dokumentation for, at rør, brønde, faskiner og regnvandsbassiner kan holde under de gældende forhold, som Brødrene Dahl får spørgsmål fra kloakmestrene om.
Udfordring for både store og små kloakmestre
Kloakmestrenes hverdag er forandret væsentligt inden for de seneste år. Klimaforandringerne stiller nye krav om systemløsninger, og samtidigt skærpes kravene til dokumentation og kvalitetssikring.
Det er en udfordring for alle i branchen, både de helt store og de små kloakmestre.
Som leverandør vil vi gerne være med til at løfte opgaven for alle, store som små. Derfor har vi folk med kompetencer i alle faser af et projektforløb, fra udarbejdelse af tilbud til den udførende del, hvor vi både kan deltage i byggemøder og gå i dialog med rådgivende ingeniører, siger Flemming Nielsen.
Brødrene Dahl planlægger henover året, at afholde en serie kurser for sine kunder rundt omkring i landet omkring produkter, godkendelser og mærkninger.
-TK