Brancheprofilen: Dansani skal supportere installatørerne

Susanne Stefanie Krag, ny salgs- og marketingdirektør hos Dansani, der fremstiller badeværelsesmøbler, vil hjælpe installatørerne med at blive succesfulde.

Susanne Stefanie Krag er ny salgs- og marketingdirektør hos Dansani. Hun kommer fra en stilling som marketingdirektør for Danfoss Drive og er uddannet cand.negot. fra Syddansk Universitet..

Hvad består dit nye job i?
Med min nye stilling er jeg blevet en del af Dansanis ledelse, hvor jeg har ansvaret for branding, kommunikation og salg. Mit primære fokus er at understøtte den vækststrategi, der er lagt, ved at bygge på vores stærke fundament. Kunderelationerne til installatører og forhandlere er meget vigtig, dem skal vi bygge videre på og virkelig dyrke. Jeg skal hele tiden tænke i, hvordan vi kan forbedre vores tilbud til kunderne og være kundens repræsentant internt i Dansani.     

Hvorfor har du valgt at arbejde med badeværelsesmøbler?
Jeg har tidligere arbejdet 17 år i Danfoss Drives, der producerer frekvensomformere. Så jeg har haft at gøre med et virkelig teknisk produkt i en B2B-verden, og synes, at det kunne være spændende at arbejde mere B2C-orienteret. Det er nogle andre dynamikker, der er på spil inden for B2C, når produkterne kommer ud i hjemmet til slutbrugeren. Desuden holder jeg meget af kvalitetsmøbler i dansk design og synes, at det fokus, vi har på æstetik, er spændende.  

Læs også: Brancheprofilen: Øget efterspørgsel giver nyt job

Hvad bliver den største udfordring i dit nye job?
At positionere Dansani i kundernes bevidsthed i de forskellige led helt ud til slutbrugeren. De skal vide, at vi står for kvalitet og dansk design. Når du vælger Dansani, vælger du ikke bare et fedt produkt, du vælger også god vejledning, levering til tiden osv. Alle processerne skal også være i orden, og vi skal hjælpe installatøren med at levere et kvalitetsprodukt, der er let at installere. Vi skal supportere installatøren i hans job, så han kan blive succesfuld.  

Har du et godt karriereråd?
Vær fleksibel og åben over for nye muligheder. Nogle gange kræver det mod at springe ud i noget nyt. Jeg var selv 17 år i en god og veldrevet virksomhed, så det krævede en vis portion mod at hoppe over i noget andet. Så det handler om at turde udfordre sig selv og ikke være bange for at prøve noget nyt. 

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Supersygehus sikrer strømforsyning uden klimaskadelig SF6-gas

Ecofoss/Green:ID

Sponseret

Thoravej 29 – prisbelønnet kontorbyggeri med bæredygtig specialbelysning

Relateret indhold

06.10.2025ACO Nordic A/S

Sponseret

Effektivt rottestop ved renovering af Folehaven i Valby

01.10.2025GEMINA TERMIX A/S

Sponseret

Leverance til første nye fjernvarmeselskab i otte år

30.09.2025Roth Danmark A/S

Sponseret

Roth Touchline® SL Plus rumtermostat, 230V – vores nyeste rumtermostat i sortimentet

25.09.2025Roth Danmark A/S

Sponseret

Roth QuickTemp ClimaComfort® – nu også til 16 mm rør

22.09.2025Minimax Danmark

Sponseret

Danmarks mindste blødgøringsanlæg er nemt at montere og giver masser af blødt vand

22.09.2025TOTO

Sponseret

Nyt: RW auto-flush med nye trykplader i mat hvid eller sort

18.09.2025Grohe A/S

Sponseret

Faget i fokus: GROHE hylder unge faglærte ved EuroSkills 2025

16.09.2025TOTO

Sponseret

Bestseller RW - nu i helt hvidt design

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle