Brancheprofilen: Bravida skal være vellidt
Bravida skal være en virksomhed, som de ansatte kan lide at være i, og som kunderne elsker at samarbejde med, lyder det fra ny regionsdirektør.
Hvorfor har du valgt at arbejde i installationsbranchen?
Det skyldes primært min interesse for energi, som senere også har udviklet sig til en stor interesse for indeklima. Jeg startede med at arbejde med ventilation, men langsomt begyndte jeg efterhånden at arbejde med de øvrige installationer.
Læs også: Bravida og Grundfos bygger bæredygtigt i Aarhus
Jeg synes, det er interessant at få projekter og organisationer til at spille. Med det mener jeg at få skabt forskellige baseorganisationer, som kan fungere på forskellige projekter. Det er et miks af det tekniske og organisatoriske, der er spændende for mig.
Jørn Tønnes
Jørn Tønnes, Direktør for Region Syd hos Bravida
Uddannelse: Uddannet Maskiningeniør med speciale i Energiteknik og Ventilation, HD i Afsætning fra Syddansk Universitet.
Tidligere stillinger: Regionsdirektør i Øst hos Brøndum koncernen, Afdelingsleder i Odense hos Ventilationsgruppen, Afdelingsleder hos Nordisk Klima A/S.
Hvad er det bedste ved at være blevet direktør for Region Syd?
Det er muligheden for at indgå i en virksomhed, der har en masse kompetencer og en vis position på markedet. Vi er på et marked, der vil udvikle sig i en positiv retning i de kommende år. Den udvikling skal Bravida også følge. Kombinationen af en stærk basisorganisation og et marked, der er under udvikling, er derfor det bedste ved min nye stilling.
Læs også: Bravida vinder omfattende NRGi-udbud
Hvilke forventninger har du til din nye stilling?
Jeg forventer klart, at jeg kan være med til at sætte Bravida på kortet i Region Syddanmark som en af de absolut førende installationsvirksomheder om end ikke den førende.
Derudover skal jeg også sikre mig, at Bravida er en arbejdsplads, hvor man gerne vil arbejde, samt et firma, som andre virksomheder også gerne vil arbejde sammen med. Kan man skabe en virksomhed, der har en førende position på markedet, som de ansatte kan lide at være i, og som kunderne og kollegerne kan lide at samarbejde med, så er målet helt klart nået.