Geberit styrker sin BtC-position
Geberit satser i højere grad på salget til private forbrugere med en ny BtC-afdeling.
Sanitetsproducenten Geberit opruster salgsorganisationen med et særligt fokus på at styrke salget til private forbrugere.
Det betyder, at Geberits salgsorganisation fra årsskiftet har været inddelt i en BtB-afdeling og en nyetableret BtC-afdeling. BtC-oprustningen sker naturligt efter sidste års overtagelse af badeværelsesproducenten Ifö, fortæller Geberit Danmarks landechef, Bent Knudsen:
Markedet udvikler sig hele tiden. Badeværelset rummer uendeligt mange muligheder i dag, og med de populære Ifö produkter samt vores AquaClean douchetoiletter er vi hos Geberit nu rustet til at opfylde stort set alle forbrugernes badeværelsesdrømme. Derfor skal vi selvfølgelig også være rustet til at markedsføre vores produkter til både fagfolk og forbrugere, siger Bent Knudsen.
Nyansættelser til ny afdeling
Den nyetablerede salgsafdeling har medført nye ansættelser i form af salgschef Nicolai Staflin og teamleder Nina Slothuus Nielsen.
Førstnævnte kommer fra en stilling hos Pressalit, hvor han var salgschef for Øst- og Centraleuropa samt Mellemøsten, mens den nye teamleder tidligere har været marketingansvarlig hos fibergipsplade-producenten Fermacell. Både Nicolai Staflin og Nina Slothuus Nielsen er tilknyttet Geberits hovedkontor i Lystrup.
Læs også: Østjyske VVS-firmaer garanterer lærepladser
Derudover har Geberit overtaget medarbejderne fra agenturvirksomheden Max Sibbern, der tidligere stod for salget af Ifö i Danmark.
Max Sibbern-medarbejdernes knowhow er vigtig for os. Vi har overtaget et enormt stort antal nye produkter på én gang, inklusiv en kategori der er ny for os. Nemlig møbler til badeværelset. Derfor er det afgørende for os, at vi kan forene deres Ifö-viden med Nicolaj og Ninas viden, sammenholdt med den ekspertise vi allerede nu har i Geberit, siger Bent Knudsen.
Læs også: Brødrene Dahl lancerer nyt butikskoncept
Den nye BtC-salgsafdeling betyder også, at Geberit åbner to nye showrooms i løbet af 2017. I de nye showrooms samler Geberit virksomhedens BtC-produkter og inviterer både fagfolk og forbrugere inden for til inspiration.
-CHM