Geberit vil uddanne installatører i mersalg
Vvs-producenten Geberit vil sammen med installatører gøre det lettere at sælge bedre produkter. Derfor har Geberit netop taget initiativ til et nyt arrangement, der skal klæde de enkelte installatører på til rollen som sælger, uden det stjæler tid og fokus fra håndværket.
Flere installatørfirmaer ser det som en klar udfordring at øge indtjeningen i vvs-branchen. Men der kan være mange penge at hente ved at tænke mere på salg. Det spår vvs-producenten Geberit, der sammen med installatørerne vil gøre det lettere at sælge bedre produkter.
Vi ser en klar tendens til, at installatører med fokus på rådgivning og mersalg, i langt højere grad kan øge indtjeningen. Ved eksempelvis at sælge en betjeningsplade i rustfri stål frem for den hvide standardmodel i plastik kan installatøren måske fakturere 500 kroner ekstra til sig selv, fortæller Nils Kviesgaard, der er produkt manager hos Geberit.
Samtidig oplever kunden bedre service, idet installatøren har rådgivet om de mange valgmuligheder, som kunden ikke nødvendigvis kendte til, fortsætter han.
Læs også: Vvs-specialist tager på Danmarksturné
Installatører er håndværkere, hvilket betyder, at det for mange kan være grænseoverskridende at påtage sig rollen som sælger. Derfor har installatørerne brug for bedre uddannelse i salg og service for at styrke deres fagområde, mener Bent Knudsen, der dansk landechef i Geberit.
Han forklarer også, at det er muligt for vvs-virksomhederne at bestille et gratis salgsarrangement hos Geberit.
Først vil vi fortælle vvs-mestrene om de her ekstra indtjeningsmuligheder. Og hvis de synes, det lyder spændende, stiller vi et arrangement til rådighed, hvor vi fortæller om produkttyper og salgsteknikker, siger Bent Knudsen.
Læs også: Geberit vokser i Danmark
Arrangementet indeholder tips og tricks til konkrete salgsteknikker samt præsentation af produkttyper med potentiale for mersalg, og arrangementet vil blive afholdt i et af Geberits kunde og kompetencecentre i Lystrup eller Albertslund, så indholdet kan tilpasses det enkelte firmas salgssituation.