Geberit vokser i Danmark
Den schweiziske Geberit Gruppes halvårsregnskab fremviser solide resultater i et vanskeligt marked. Danmark ligger i front med tocifrede vækstrater.
Om Geberit-koncernen
Geberit Gruppen er europæisk markedsleder inden for sanitetsteknologi med global orientering. Geberit har egne afdelinger i 41 lande. Sortimentet omfatter produktområderne sanitetssystemer og rørledningssystemer. I 2012 havde Geberit-gruppen en salgsomsætning på CHF 2,2 milliarder og beskæftigede 6100 personer.
På trods af et ustabilt europæisk marked, er salget i den schweiziske VVS-koncern Geberit vækstet i første halvår af 2013. Driftsoverskuddet steg med 4,1 procent, mens nettoresultatet voksede med 4,3 procent.
Geberit Danmark bidrager igen i år i væsentlig grad til det positive resultat, med tocifrede vækstrater i første halvår.
Administrerende direktør i Geberit Norden og Baltikum Lars Risager peger på flere faktorer, der har skabt det positive resultat.
Læs også: Geberit indvier stort kompetencecenter
Duschtoiletter i fokus
Omsætningsfremgangen skyldes vores fokus på innovation og produktudvikling samt målrettede investeringer i organisk vækst. Vores produktportefølje med mere forbrugerrettede løsninger har i det seneste år gennemgået en stærk udvikling både i Danmark og i flere andre europæiske markeder. Derudover oplever vi også en pæn stigning på salget af vores eksisterende produkter, og vi har blandt andet i Danmark vundet flere store byggeprojekter, siger Lars Risager i en pressemeddelelse.
En af Geberits store satsninger på udvalgte europæiske markeder i 2013 er Geberit AquaClean douchetoiletter. I Danmark er der her tale om at skabe en helt ny kategori på markedet, da der i Norden generelt ikke er tradition for at vaske sig ved toiletbesøg. Både i marketing og salg bruges der derfor store ressourcer på at sikre succes på dette produktområde i årene fremover.
Læs også: Luksushotel installerer duschtoiletter
-LA