Lemvigh-Müller vinder over AO Johansen
Da E-handelsprisen blev uddelt i sidste uge var både Brødrene AO Johansen(AO) og Lemvigh-Müller nomineret i kategorien B2B. Lemvigh-Müller trak det længste strå.
I sidste uge uddelte Foreningen for Distance og Internethandel(FDIH) priser i ti kategorier til de danske virksomheder, der er længst fremme i skoene med E-handel.
I kategorien B2B var der hård duel mellem to af sværvægterne i el- og vvs-branchen, da både Lemvigh-Müller og AO var nomineret til prisen sammen med online modeforretningen miinto.dk.
Det blev Lemvigh-Müller, der snuppede prisen og håneretten, blandt andet fordi storgrossisten, ifølge dommerpanelet, leverer lige det ekstra, der adskiller dem fra konkurrenterne, når det gælder B2B-kategorien.
Læs også: Grossister konkurrerer på mobil-applikationer
Uanset om man er en svend, der skal bestille med mobilen på byggepladsen eller mesteren ved pc'en på kontoret, så er der en løsning fra Lemvigh-Müller, lyder det blandt andet i begrundelsen for valget af Lemvigh-Müller.
AO vandt også
Formentlig er nederlaget til at bære for AO, for virksomheden var nemlig også nomineret i kategorien mobil e-handel og services. Her blev det til sejr foran 4x35 og Superbest.
AO Johansens app er med til at sikre endnu hurtigere levering end det sædvanlige, og uanset hvor kunden står henne i marken, så kan bestillingen afhentes i nærmeste butik inden for én time eller blive leveret direkte til adressen næste morgen, lyder en del af begrundelsen for, at AO fik prisen.
Højt niveau
Installatør Horisont talte med AOs udviklingschef, Søren Thingholm Jensen, om E-handelspriserne under El & Teknik-messen tidligere på måneden. Ved den lejlighed glædende han sig over, at både Lemvigh-Müller og AO på det tidspunkt var blevet nomineret.
Jeg synes, det er super-flot at el- og vvs-branchen er så godt repræsenteret ved prisuddelingen, når man tænker på, at det er alle virksomheder i Danmark, der kan deltage i konkurrencen om priserne, sagde Søren Thingholm Jensen.