Prissammenligningstjeneste gør indkøbsprocessen nemmere og mere effektiv
"Tidligere skulle vi hente alle grossist websiderne frem og manuelt søge efter priserne på varerne Det var enormt tidskrævende", fortæller Martin Haunstrup, som er serviceleder i VVS afdelingen hos Henning Mortensen A/S
Med KlarPris prissammenligning og fakturakontrol kører hele indkøbsprocessen effektivt og nemt
Virksomheden Henning Mortensen A/S holder til i Silkeborg og er byens største autoriserede installatør af naturgas, vand og varme samt el-installationer. Henning Mortensen A/S har omkring 100 medarbejdere og faguddannede konsulenter inden for alle ovenstående områder.
Hos Henning Mortensen A/S handles hver dag ind via KlarPris indkøbssystem.
Indkøbsprocessen er sat i system og nu er det blevet hverdag, at alle priser hurtigt tjekkes via KlarPris, så vi sikrer, at vi får den bedste pris på varerne hver gang, fortæller Martin Haunstrup.
Han tilføjer:
Når vi modtager fakturaer fra grossisterne tjekkes disse automatisk med KlarPris fakturakontrol. Der findes fejl på fakturaerne næsten hver gang, så den automatiske fakturakontrol er en stor hjælp til hurtigt at få rettet disse fejl.
Når vi indgår leveringsaftale/rabataftale med en grossist ved større projekter, indkøber svendene løbende materialer til projektet. Rabataftalen bliver derfor lagt ind i KlarPris indkøbssystem, så priserne på materialerne kan kontrolleres. Især her fanger vi nemlig en del smuttere på fakturaerne. Når rabataftalen er lagt ind i KlarPris, vil fakturakontrollen automatisk fange, når vi ikke har fået varen til den aftalte pris, og vi kan hurtigt videresende rapporten med udspecificering af fejlene til grossisten.
Det giver os en stor tidsbesparelse, at indkøbssystemet klarer det hele, fortæller Martin Haunstrup.
Læs hele casen her: http://www.klarpris.dk/klarpris-prissammenligning-fakturakontrol-koerer-...