08.05.2018  |  EL  |  Virksomhedsdrift

Case: Minuba skaber overblik og effektivitet i driften

Indhold fra partner Hvad er dette?

Mød Minuba på El & Teknik stand C - 4033

MINUBA SKABER OVERBLIK OG EFFEKTIVITET I DRIFTEN

Minuba er et værdifuldt softwaresystem for både større og mindre virksomheder inden for installatør-, bygge- og anlægsbranchen.
– Minuba frigiver værdifuld tid og giver fokus på de vigtige ting” udtaler Lars Holmgaard, afdelingschef hos H. Helbo Hansen.


Minuba er et online sags- og ordrestyringssystem, der fokuserer på at integrere hele processen fra virksomhedens første kontakt med kunden, til opgaven er udført og afsluttet. Systemet er opbygget ud fra en stærk filosofi om, at håndtering af data skal være nemt og overskueligt.

Den sjællandsbaserede el-installatør-virksomhed H. Helbo Hansen, er med sine mere end 100 år i el-branchen og mange afdelinger fordelt på hele Sjælland, en særdeles veletableret virksomhed på markedet. Virksomheden blev i januar 2017 kunde hos Minuba og har oplevet store fordele i forbindelse hermed.

H. Helbo Hansen er i høj grad en virksomhed, der vægter at holde fast i kvalitet og i at kundens oplevelse er at der bidrages med værdi til dem, i forbindelse med udførsel af entreprise og serviceopgaver, men også en virksomhed, der fokuserer på at udvikle sig i takt med tiden. Derfor ønsker de at inddrage teknologiske processer og værktøjer, der kan optimere arbejdsgangen og lette hverdagen for deres over 100 medarbejdere. Blandt andet derfor har Minuba været det helt rigtige valg.

– Vi har siden 2003 arbejdet med softwaresystemer til hjælp i driften, men med Minuba får vi bare utroligt meget mere, og
løsningen frigiver værdifuld tid og fokus hos vores ansatte. Der hersker stor enighed i virksomheden, om at det både er et virkeligt brugervenligt system, som samtidig er tidsoptimerende og pålideligt, siger Lars Holmgaard, der er afdelingschef hos H. Helbo Hansen


Danskejede Minuba har valgt at fokusere på at optimere og effektivisere driften for deres kunder. Det er en virksomhed, der forstår værdien af, at medarbejdernes tid primært går til deres hovedopgaver og ikke til kompliceret timeregistrering og papirarbejde. H. Helbo Hansen, der længe har haft et ønske om at blive fuldt automatiseret har erfaret, at de med Minuba stort set ikke anvender papir i deres drift længere.


- Det har været et meget vigtigt parameter for os, fordi vi har afdelinger liggende lokalt fem steder på Sjælland. Samtidig har alle et langt bedre overblik, uanset om de er på firmaadressen eller ude i marken. En anden fordel er at elektrikeren og overmontøren altid kigger på det samme digitale billede. Det skaber en god fælles forståelse af, hvordan den pågældende opgave skrider frem, siger Lars Holmgaard og fortsætter:
- Vi har også alle vores kontrolskemaer liggende i systemet. Det betyder, at vi slipper for at skulle i gang med at finde dem frem til hver opgave. Så dokumentationen er altid 100 procent i orden, uden at det koster ekstra tid.

Denne artikel er en del af temaet Tema: El & Teknik 2018

Mere fra Minuba ApS

Minuba ApS

minuba.dk

Er du klar til at effektivisere din virksomhed? Skab overblik, brug dine ressourcer effektivt, spar tid og tjen penge - med elektronisk sags- og ordrestyring! Minuba er online ordre- og sagsstyring til både mindre og større virksomheder. Med Minuba får din virksomhed en integreret løsning til elektronisk sagsstyring. Du får overblik over virksomhedens opgav…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere