Ny energisparekampagne sat i værk
Center for Energibesparelsers store kampagne om energibesparelser i bygninger er skudt i gang.
Den 1. marts gik Center for Energibesparelsers store kampagne om energibesparelser i bygninger i luften. I de kommende måneder vil kampagnefiguren Enok på tv-reklamer, YouTube-film og hjemmesiden www.GoEnergi.dk få danskerne til at tænke over energiforbruget i deres boliger og bygninger - og opmærksomheden forventes at smitte af på håndværkernes ordrebøger, skriver byggeriogenergi.dk.
Når kampagnen kører fra marts og fremad, opfordrer vi håndværkere til at være parate med gode tilbud om energirenoveringer. For kampagnen vil uden tvivl øge efterspørgslen hos både almindelige boligejere og store bygningsejere. Det kan håndværkerne udnytte til at få gang i butikken, siger Anders Hjorth Jensen, projektleder i Center for Energibesparelser.
Kampagnen har et samlet budget på 36 millioner kroner og er dermed den hidtil største med fokus på energibesparelser i bygninger. Det ventes, at kampagnen, som henvender sig til alle, der ejer boliger og bygninger i Danmark, når ud til omkring 98 procent af danskerne mellem 20 og 60 år. Forventningen er samtidig, at den blandt andet vil øge efterspørgslen hos håndværksvirksomheder med uddannede energivejledere.