08.02.2016  |  EL  |  Branchen

Ny kampagne skal brande elbranchen

Tekniq og Dansk El-Forbund går sammen om at brande elbranchen i en ny kampagne, der skal fremme lysten til at blive elektriker.

En ny kampagne fra Dansk El-Forbund (DEF) og Tekniq skal i februar måned brande elbranchen i hele landet.

Det sker blandt andet via en kampagnefilm, der bliver vist på tv og i biografer, samt målrettede annoncer på Facebook.

Udover at hverve nye unge til faget, skal kampagnen også øge befolkningens generelle kendskab til elbranchen.

”Målet med den fælles kampagne er at skabe en forståelse for, at elbranchen er andet og mere end traditionelt håndvæk. Den er også kloge løsninger. Det budskab vil vi gerne have ud til den brede befolkning og især til de unge, der skal vælge uddannelse”, siger Tekniqs administrerende direktør, Niels Jørgen Hansen.

Med til kampagnen hører også en ny hjemmeside: elektrikeruddannelsen.dk.

Tekniq arbejder desuden med en kampagne, som skal øge tilgangen til VVS-uddannelserne, oplyser brancheorganisationen.

- JKK 

Mere fra Joe

Joe Kristian Kipp

Redaktør, Installator.dk

Uddannelse: cand.comm. i journalistik og historie, Roskilde Universitet 2009. Tidligere job: journalist på erhvervsmagasinerne SCM og CSR, Horisont Gruppen a/s, redaktør samt journalist på magasinet Lederne, pressemedarbejder, Lederne.Fokusområder: teknologi, ledelse og virksomhedsdrift, arbejdsmarkedspolitik og samfundsforhold.

Se profil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere