Nyt CRM-system giver Solars kunder klare fordele

Systemet er så brugervenligt, at alle kan bruge det uden forudgående introduktion. I fremtiden vil kunderne derfor også selv kunne logge på, og nemt finde frem til egne data og tage kontakt til den relevante medarbejder.

Nyt CRM-system giver Solars kunder klare fordele

I januar i år rullede Solar deres spritnye CRM-system ud. Solar vil med det nye system fokusere på at yde den bedst tænkelige kundeservice. Systemet vil gøre det muligt for alle medarbejdere i salg og kundeservice at få adgang til alle kundens data – uanset om medarbejderne sidder ved deres computer eller er på landevejen – og uanset om de kun har en mobiltelefon eller sidder ved deres computer. Alle kundens data er lige ved hånden og strømliner derfor kundeservicen. Systemet er så brugervenligt, at alle kan bruge det uden forudgående introduktion. I fremtiden vil kunderne derfor også selv kunne logge på, og nemt finde frem til egne data og tage kontakt til den relevante medarbejder.

Efter en rekordhurtig implementering og optimering af det nye CRM-system fra Salesforce er Solar klar til tage det i brug, og yde en toptunet kundeservice. CRM-systemet mødes med stor begejstring hos Solar, der forudser store fordele for kunderne.

Kunden i fokus
Som sourcing- og servicevirksomhed arbejder Solar målrettet med at øge kundernes produktivitet og dermed deres lønsomhed.

 ”Vores kunder skal ikke bruge unødig tid på indkøb, logistik eller ineffektive processer. De skal bruge deres tid dér, hvor de skaber størst værdi - det gør vi. Vi søger hele tiden produkter, serviceydelser, digitale løsninger og forretningsmuligheder, der kan forbedre produktiviteten,” siger Camilla Fielsøe van Dijk, som er Group Business Development Manager hos Solar.

Og det nye system vil netop forbedre og strømline kundens oplevelse, og gøre kommunikationen med Solar hurtigere og mere overskuelig.

”En af fordelene for kunden er, at de får en meget kort ekspeditionstid. Samtlige medarbejdere vil, ved hjælp af det nye system, kunne finde projekter, identificere eventuelle fejl og hurtigt løse dem. Kunden vil derfor ikke længere være afhængig af, om de får fat i netop den medarbejder, der kender til sagen på forhånd. Det forkorter arbejdsgangen væsentligt og forbedrer naturligvis kundeoplevelsen betydeligt,” fortsætter Camilla Fielsøe van Dijk.

En anden fordel ved systemet er, at det på lidt længere sigt vil skabe en større gennemsigtighed for kunden. Kunden vil selv kunne logge på systemet og spore sine køb, oprette cases i tilfælde af problemer og chatte med Solars medarbejdere om relevante problemstillinger.

”Et unikt og innovativt element i det nye system er kundens mulighed for brugeradgang. I løbet af foråret vil det være muligt for kunden at logge ind på systemet og tracke ordrer, oprette cases med fx vareproblemer og chatte live med vores medarbejdere,” siger Camilla Fielsøe van Dijk.

Det nye system vil være en fordel for både kunder og medarbejdere:

”Vi har i implementeringen af systemet arbejdet med to spor; salg og kundeservice. I forhold til salg har vi haft hovedvægt på mobilitet og tilgængelighed. Med det nye system er Solar endnu bedre udrustet til at tage hånd om kundernes ønsker, uanset hvor vores medarbejdere befinder sig. Det nye system betyder et boost af kundeservicen på flere områder bl.a. større gennemsigtighed, hurtigere betjening og mere præcise data om kunden og kundens behov,” siger Camilla Fielsøe van Dijk.

Om Solar

Solar er en førende europæisk sourcing- og servicevirksomhed primært inden for el-, vvs- og ventilationsteknologi. Kerneforretningen centrerer sig om sourcing af produkter, værdiskabende service og optimering af kundernes forretning.

Som sourcing- og servicevirksomhed fokuserer Solar på den enkelte kunde og bestræber sig altid på at forstå sine kunders unikke og reelle behov, så man kan yde en vedkommende, personlig og værdiskabende service og dermed gøre sine kunder til vindere.

Solar-koncernen, der har hovedsæde i Danmark, havde i 2015 en omsætning på ca. 10,6 mia. kroner og beskæftiger i dag omkring 3.000 medarbejdere. Solar er noteret på Nasdaq Copenhagen med kortnavn SOLAR B og har været børsnoteret siden 1953.

Flere oplysninger kan findes på: www.solar.eu

For yderligere information

Camilla Fielsøe van Dijk, Group Business Development Manager hos Solar, mobil:  40342806, cfvd@solar.dk

Mere fra...

11.03.2024Solar Danmark

Sponseret

Bæredygtighedschef skal sætte turbo på den grønne omstilling i Solar Danmark

21.02.2024Solar Danmark

Sponseret

Invitation til Lærlingedagen 2024 - fremtidens elektriker

02.01.2024Solar Danmark

Sponseret

Solar i stort skovrejsningsprojekt; planter 1,5 millioner træer

18.12.2023Solar Danmark

Sponseret

Solar lancerer den første digitale kit-løsning på markedet

24.09.2023Solar Danmark

Sponseret

Bliv klar til ESG-rapportering med særligt kursusforløb fra Solar School

31.08.2023Solar Danmark

Sponseret

Sådan hjælper du din kunde til at søge om tilskud fra varmepumpepuljen