Nyt og gratis tilbud fra Grundfos
Nu bliver det nemmere for de faste Grundfos-kunder at handle. Grundfos Extranet giver døgnet rundt alle ugens syv dage adgang til bestilling af pumper og reservedele.
Grundfos Extranet
- Extranet giver en oversigt over priser
- Extranet fortæller, hvor i verden den ønskede pumpe eller reservedel er på lager, og hvornår man kan forvente den leveret.
- Extranet giver overblik over ordrer, forsendelser og fakturaer.
- Det er muligt at benytte Grundfos Extranet døgnet rundt.
En ny og gratis service er klar til kunder, der handler direkte med Grundfos. Den nye service hedder Grundfos Extranet, og som Extranet-bruger har man døgnet rundt online-adgang til dimensionering og bestilling af pumper og reservedele.
Extranet giver en oversigt over priser, og systemet fortæller samtidig, hvor i verden den ønskede pumpe eller reservedel er på lager, og hvornår man kan forvente levering. Desuden giver systemet også overblik over ordrer, forsendelser og fakturaer.
Som Extranet-bruger er ekspeditionsgebyret sparet ved ordrer under 3.500 kroner, og man betaler kun for ekspresforsendelser – alt andet leveres fragtfrit.
Nem og sikker bestilling af reservedele
Grundfos Extranet gør det nemt og overskueligt at bestille, synes serviceleder i ElectroCare, Niels Kjøller. Virksomheden er Grundfos Servicepartner, og hos ElectroCare udgør salg, service og reparation af pumper omkring halvdelen af omsætningen.
I en pressemeddelelse siger Niels Kjøller om den nye ordning: ”Fra Grundfos Extranet kan vi hente en snittegning frem på den pumpe, vi står med. Her er alle pumpens dele vist, og ved et klik på den del, der skal skiftes, lægges den i indkøbskurven til bestilling. Vi kan samtidig se prisen inklusiv vores rabat".
Læs også: Nye pumper kan spare en milliard kroner
Når man har trykket ’send’, kommer der en ordrebekræftelse med det samme, og efterfølgende er der adgang til alle nye og gamle fakturaoplysninger. Det betyder, at Niels Kjøller hele tiden kan følge med i de ordrer, der afgives fra firmaets øvrige afdelinger.
Niels Kjøller fremhæver også muligheden for at lave sin egen liste over produkter og reservedele, som der hyppigt er brug for: ”Så er det kun et enkelt klik, før produktet ligger i indkøbskurven,” forklarer han.
Særlige tilbud til Extranet-kunder
Kirsten Dohn og Jeanette Flaaris fra logistikafdelingen hos Grundfos, der er ansvarlige for Grundfos Extranet, stiller flere fordele i udsigt for brugerne i fremtiden.
Læs også: Grundfos anlægger varndpumper i Den Gamle By
”Allerede nu er brugerne af Grundfos Extranet de første, der præsenteres for nyheder, og vi har jævnligt særlige tilbud til vores online-kunder. Det er et område, som vi i øjeblikket er ved at udbygge – blandt andet med inspiration fra Grundfos i USA, hvor Grundfos Extranet er en stor succes,” siger Kirsten Dohn i en pressemeddelelse.
Fra de to lyder det endvidere, at de altid er klar til at hjælpe brugerne med at lære systemet at kende. For det er slet ikke så svært, forsikrer de.
-KH