08.05.2018  |  EL  |  Virksomhedsdrift

Online sagsstyring for installatører er kommet for at blive

Indhold fra partner Hvad er dette?

Minuba byder velkommen på El & Teknik stand C- 4033

Online sagsstyring for installatører er kommet for at blive


De danske installationsvirksomheder har i mange år anvendt analoge værktøjer i virksomhedens drift: håndkraft, god hukommelse, papirsedler og Excel-ark. Det har fungeret for mange, men øger desværre også mulighederne for fejl, forglemmelser og langsom eller ingen fakturering – og det forbedrer ikke mesters muligheder for at få optimeret forretningen og indtjeningen. Der er derfor et stort uudnyttet produktivitetspotentiale, som kan realiseres gennem IT-understøttelse.

Hvordan leder du din virksomhed?
Du kender sikkert virksomheder, hvor der er travlt: Ordrerne vælter ind, men overblikket er gået tabt og medarbejderne halser rundt for at nå det hele. Mester beslutter ikke selv, hvornår og hvordan der skal arbejdes. Det koster penge! Og det stresser både mester og medarbejdere!

At være en god installatør handler ikke kun om at kunne udføre et fagligt, godt og solidt stykke håndværk. Det handler også om god planlægning og overblik.

Dårlig planlægning er den sikre vej til færre penge i kassen.
Ved at arbejde struktureret løser du opgaverne på væsentligt kortere tid. Det forbedrer indtjeningen og giver langt mindre stress. Med en realistisk tidsplan, god planlægning og et solidt indblik i projektets økonomi har du nøglen til succes.

Det væsentlige er, at du selv beslutter hvornår og hvordan du vil arbejde. Det gør du når du arbejder struktureret. Uden struktur er det andre der beslutter hvordan, hvornår og hvor man arbejder, og det er nu engang sjovere selv at planlægge og styre arbejdet.

Digitale værktøjer hjælper den moderne installatør med driften af hans forretning.
Der findes allerede brugbare og effektive digitale værktøjer til at håndtere alle processer - lige fra tilbud, fakturering og kvalitetssikring til virksomhedens kundeaftaler og serviceaftaler. De fleste enkeltprocesser, f.eks. sagsstyring, timeregistrering og økonomistyringsprogrammer. Men installatøren kan kræve mere end dette.

De digitale værktøjer skal være lette at gå til, samt nemme at forstå og anvende uden en meget omfattende oplæring. Brugervenligheden burde være en selvfølge, men er det langt fra altid. I de mest avancerede systemer, er der nu indarbejdet talegenkendelse og mulighed for billeddokumentation. Det gør ikke bare arbejdet nemmere for installatøren, det gør det også lettere for kunderne at følge med i arbejdet.

De digitale værktøjer skal kunne snakke på tværs og genbruge data. De helt store gevinster kommer, når de forskellige programmer kan kommunikere på tværs, således at der bliver skabt et sammenhængende og effektivt flow i virksomhedens drift, hvor data nemt kan genbruges uden nye indtastninger. Det sikrer installatøren en mulighed for at genbruge data i nye sammenhænge, herunder f.eks. at udarbejde de nødvendige kvalitetssikringsdokumenter. Men det avancerede IT-system giver også mulighed for at danne de nødvendige rapporter over virksomhedens dækningsgrad og andre nøgletal, som lederne ofte efterspørger. Det letter arbejdet, når man skal rapportere til banken, revisoren eller bestyrelsen.
Virksomhedens digitale værktøjer skal selvfølgelig også kunne administrere serviceaftaler. Med serviceaftaler har den moderne installatør mulighed for at planlægge arbejdet til de stille perioder. Serviceaftaler kan også være en måde for mester at fastholde sine kunder.

Med serviceaftaler har installatøren desuden mulighed for at forebygge klager over vedligeholdelse. Ved at oprette og styre virksomhedens serviceaftaler i det onlinee sagsstyrings-system opnår virksomheden både overblik og den effektivitet, der giver tilfredse og trygge kunder – og dermed i sidste ende en bedre forretning.

Den danske softwarevirksomhed Minuba er helt fremme i skoene på alle disse områder.  Minubas online sagsstyrings-system er en glimrende hjælp til de mestre, der vil drive en professionel og profitabel forretning. Her kan den moderne installatør hurtigt få det nødvendige ledelsesmæssige overblik over driften af virksomheden, herunder bl.a. hvad der kan faktureres, og hvordan arbejdstiden bruges. Mester får dermed mulighed for med det samme at se, hvilke opgaver han tjener penge på, så han ved, hvordan han bedst optimerer sin forretning.

Adm. direktør Casper Hassø Nielsen udtaler bl.a.: ”Vi har i de senere år oplevet en stigende interesse fra virksomheder, som har fået kendskab til Minuba og programmets mange muligheder. De mangler et digitalt system, som kan give dem overblik som leder, og nemt kan anvendes af deres medarbejdere i marken.”

It-værktøjer er vejen frem
Der er ingen tvivl om, at de digitale løsninger generelt kan spare både tid og penge i forbindelse med timeregistrering, fakturering og sagsstyring. Men det er selvfølgelig vigtigt at vælge det rigtige system med de gode, enkle og sammenhængende løsninger for at realisere det fulde potentiale i digitaliseringen. Virksomheder som i dag anvender IT-systemer til driften af deres virksomhed, oplever en halvering af den tid, der skal bruges på at udarbejde disse dokumenter. Værdifuld tid som f.eks. kan bruges til at udvikle virksomheden yderligere.

Den moderne installatør kender sin forretning, sine kunder og deres behov.
Det er Minubas mål at hjælpe ham med drive en professionel og profitabel virksomhed uden spildtid, manglende fakturering, manglende timeregistrering mv. Minuba giver ham det nødvendige overblik, og skaber grundlaget for at effektivisere driften, forbedre likviditeten og øge profitten.

Fakta om Minuba:
Minuba er online ordre- og sagsstyring til både mindre og større virksomheder.
Med Minuba får din virksomhed en integreret løsning til online sagsstyring.

Du får overblik over virksomhedens opgaver og aktiviteter, hvad der kan faktureres, og hvordan arbejdstiden bruges. Du får også et overblik over hvilke varer, omkostninger og ydelser, der bruges på arbejdsopgaverne.

Minuba online sagsstyring giver bedre overblik, effektiv drift, forbedret likviditet og øget profit i virksomheden. Med integration af hele arbejdsprocessen – fra første kundekontakt til sidste faktura.


Ønsker du, at høre mere om hvordan du kan effektivisere driften af din virksomhed?
Så kom forbi Minubas stand C-4033 og hør mere om hvordan du kan få overblik, bruge dine ressourcer effektivt og spare tid med Minuba.

Denne artikel er en del af temaet Tema: El & Teknik 2018

Mere fra Minuba ApS

Minuba ApS

minuba.dk

Er du klar til at effektivisere din virksomhed? Skab overblik, brug dine ressourcer effektivt, spar tid og tjen penge - med elektronisk sags- og ordrestyring! Minuba er online ordre- og sagsstyring til både mindre og større virksomheder. Med Minuba får din virksomhed en integreret løsning til elektronisk sagsstyring. Du får overblik over virksomhedens opgav…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere