Bedre lys skal få folk tilbage i tøjbutikkerne
De fysiske tøjbutikker kan forbedre forbrugeroplevelsen med ny belysning. Derfor har Philips Lighting og LCD Media slået pjalterne sammen om at skabe en god stemning ved hjælp af lækkert lys helt ind i prøverummene.
I og med at mere og mere tøj bliver købt online, er der brug for tiltag, der kan få forbrugerne tilbage i de fysiske tøjbutikker. Den udfordring har Philips Lighting og LCD Media i fællesskab grebet, og sammen vil de kaste nyt lys over butiksmiljøet og bruge lyset til at skabe forskellige stemninger og derved øge forbrugeroplevelsen.
Læs også: LED gengiver varernes farver bedre
Konkret vil de to parter hæve lyskvaliteten med LED-belysning og gøre indkøbsoplevelsen større ved hjælp af såkaldte dynamiske skærme.
Belysning handler om mere end pris
Henrik Skouby, salgschef for retail and hospitality hos Philips Lighting Nordic, ser mange muligheder i samarbejdet, fordi butiksbelysning i dag handler om meget mere end pris og energibesparelser:
”Ofte er belysningen for dårlig til at fremhæve de forskellige tekstiler, man finder i tøjbutikkerne. Derfor efterspørger branchen en bedre lyskvalitet, så kunderne får en meget bedre oplevelse”, siger han og fortsætter:
”Over halvdelen af købsbeslutningerne tages i prøverummet, men her er lyset ofte ekstremt dårligt tænkt og udført. Spotlampen i loftet skaber skygger ned over kroppen og ansigtet, hvilket får tøjet og kunden til at se forkert ud, og så står man med en oplevelse af, at det ikke ser så godt ud der, så køber man ikke produktet”.
Samarbejdet trådte i kraft 1. april og vil i første omgang rette sig mod tøjbutikker i Danmark.
- EL