Sanistål kårer årets butik
En af Saniståls 47 butikker har for anden gang på fem år vundet titlen som årets butik.
For anden gang på blot fem år har ledelsen i Sanistål kåret butikken i Esbjerg til Årets Butik. Det sker på et årligt ledelsesmøde, hvor alt fra omsætning per medarbejder til butiksindretning tæller med.
”Vi bedømmer butikkerne ud fra en lang række kriterier. Først måler vi dem ud fra de hårde kriterier, som omsætning og indtjening. Og derefter ud fra de bløde kriterier, som vi kalder dem. Det gælder f.eks. butikschefens rolle, butiksstandarden og kampagnesalget”, fortæller salgsdirektør Claus Jæger Nørbjerg.
Et mulehår foran
Ifølge salgsdirektøren har 2016 været et godt år for Sanistål-koncernen, hvor mange butikker således har lagt billet ind til årets kåring. Men for anden gang på blot fem år har Esbjerg altså trukket det længste strå.
”Vi har haft et godt år i Sanistål. Men når vi ser på de samlede tal, viser Esbjerg sig at være et mulehår foran vores øvrige butikker, som også har klaret sig meget godt”, siger Claus Jæger Nørbjerg.
Formålet med kåringen af årets butik er ifølge salgsdirektøren styrke motivationen og øge den interne konkurrence imellem butikkerne. Men først og fremmest skal kåringen skabe en god stemning i koncernen.
”En titel som årets butik udløser ingen ture til Mallorca eller den slags. Det handler om at vinde æren, håneretten og en stor omgang kage til medarbejderne og deres kunder. Men det er bestemt flot klaret af vores team i Esbjerg og meget velfortjent”, siger Claus Jæger Nørbjerg.
Udover Esbjerg blev Vallensbæk og Viborg kåret som de bedste butikker i kategorierne for henholdsvis store og små butikker.
- JKK