Solar Danmark opsiger marketingchefen
Morten Borup, der har været marketing- og konceptchef i Solar Danmark gennem syv år, er blevet opsagt og erstattes af tidligere Saint-Gobain-chef.
Solar Danmark har opsagt samarbejdet med marketing- og konceptchef Morten Borup efter gensidig overenskomst. Det fremgår af en informationsskrivelse, som Solar Danmark har sendt ud til sine samarbejdspartnere.
Vi er i gang med at redefinere vores position i markedet og transformere os fra no. 1 in technical wholesale til en Sourcing og Services virksomhed. I den forbindelse er det nødvendigt med nye kompetencer og øjne ombord, og vi er kommet til den konklusion, sammen med Morten Borup, at vores veje skulle skilles, skriver markedsdirektør i Solar Danmark Peter Pedersen.
Ny mand på posten som marketing- og konceptchef er Rico Priésner. Rico Priésner har de sidste 24 måneder arbejdet som konsulent med fokus på digital udvikling af forretnings- og marketingstrategi hos Grundfos og MT Højgaard Group.
Rico Priésner er tidligere marketingchef hos Saint-Gobain Distribution Denmark og før det Brand & Marketing Manager hos DONG Energy. Ligeledes har Rico i en lang periode arbejdet som Account Manager og Strategisk Planner i bureau-verdenen (Ogilvy & Mather, BBDO og Publicis).
-LA