Solar: ingen vil betale for montørens køretid
Solar opfordrer installatørerne til at benytte grossistens Fastbox-koncept og droppe køreturen efter materialer. Dermed kan der nemlig spares tid, som kan bruges til at spotte energibesparelser hos kunden, vurderer Solar.
Hvis installatørerne skal bevare deres konkurrenceevne i fremtiden, er der ikke længere råd til, at VVS-montørerne anvendes som vognmænd, som selv henter varerne til en akut opgave i storbyerne. Den køretid er der nemlig ingen kunder, der vil betale for længere.
Sådan lyder meldingen fra Solar, som i stedet opfordrer installatørerne til at benytte virksomhedens Fastbox-koncept, der sikrer levering af materialer på under en time. Ifølge Solar kan ventetiden på den hurtige boks passende bruges til at tilbyde kunden et gratis energitjek, som kan generere et mersalg.
Brug tiden på energitjek
Og i forhold til at finde energibesparelser hos kunden mener Solar også at have den helt rigtige vare på hylden. I en pressemeddelelse henviser Solars direktør for VVS, Jimmi Berg, til grossistens Blue Energy-koncept. Konceptet giver installatørerne adgang til et bredt udvalg af energirigtige produkter og løsninger.
Læs også: Installatører: lynlevering må ikke blive sovepude
Med Solars Blue Energy koncept bliver installatørerne trænet i at gennemføre energitjek, som jo netop har til formål at spotte de energislugende installationer, samt at rådgive kunden i hvor der kan spares på energien. Der er nemlig masser af muligheder for at spare på el, vand og varme. Som led i energitjekket udarbejder installatøren herefter et tilbud på de konkrete Blue Energy-løsninger, som betyder energibesparelser og værdi til kunden, og det må siges at være en win win situation for begge parter, understreger Jimmi Berg.
Ifølge Solar er det nye Fastbox koncept, som blev lanceret sidste år, blevet rigtig godt modtaget af installatørerne.
-LA