Solar nedlægger servicecentre i Kolding og Hillerød
Solar Danmark ønsker at optimere forretningen og nedlægger derfor servicecentrene i Kolding og Hillerød.
Den 31. maj 2015 lukker Solar Danmark servicecenteret i Kolding og en måned senere 30. juni nedlægger grossisten også servicecenteret i Hillerød.
I en pressemeddelelse skriver Solar blandt andet, at det er et øget antal bestillinger på nettet og kundernes stigende brug af lyn-leveringskonceptet Fastbox, der gør det muligt at reducere antallet af servicecentre.
Læs også: Solar-chef vil udvide forretningen
E-handel er et vigtigt fokusområde i Solar, og vi kan konstatere, at kunderne bliver mere og mere selvhjulpne, siger Jens Andersen, der er administrerende direktør i Solar Danmark.
Skærer forretningen til
Meldingen kommer samme dag, som Solar A/S fremlægger regnskab for årets første tre kvartaler.
Resultatet på bundlinjen er et underskud på 1,5 millioner euro, som dog er en forbedring i forhold til samme periode sidste år, hvor resultatet blev et minus på 4,1 millioner euro.
Solar-direktør: Det danske marked skuffer
Solar skriver i regnskabsberetningen, at virksomheden i øjeblikket fokuserer på reduktion af kompleksitet, driftsoptimering og kundebehov. Som en konsekvens lukker koncernen blandt andet et antal filialer i Norge, nedlægger et centrallager i Holland og lukker altså to servicecentre i Danmark.
Ifølge Solar vil kunderne i Kolding- og Hillerød-området fremadrettet blive tilgodeset med fastbox-levering fra henholdsvis Vejen og Brøndby, når de to servicecentre lukker ned i 2015.
Læs også: Grossisterne kæmper for deres berettigelse
Sidste år havde Solar en online-omsætning på over 4 milliarder kroner, hvilket er tæt på at være halvdelen af koncern-omsætningen.