Solars Fastbox går online
Onlinebestillingen af Fastbox er kommet godt fra start efter lanceringen i begyndelsen af juni. Allerede nu bestiller 25 procent af installatørerne Fastbox via mobil og tablet.
Digitaliseringen af bestillingsløsningen Fastbox er kommet godt fra start. Siden lanceringen i starten af juni godt hver fjerde installatør bestilt Fastbox online.
Tidligere skulle Fastbox bestilles ved at kontakte Solar, men nu er det muligt at bestille sin pakke via Solars app på mobil eller tablet.
Læs også: Solar: Byggebranchen er ikke ramt af vækst
Hos Solar er de tilfredse med responsen fra kunderne.
Det er positivt at se, at så mange af vores Fastbox-kunder øjeblikkeligt vælger den digitale bestillingsform og bestiller Fastboxen online. Det vidner netop om, hvor vigtigt det er, at vi hele tiden har fokus på at effektivisere servicekonceptet, så de opfylder installatørernes og montørernes daglige behov, siger Carsten Antonisen, el-direktør i Solar Danmark.
Han peger på, at installatørerne med den digitale løsning slipper for at bruge kostbar arbejdstid på at have Solar i røret.
Flere bruger Fastbox
Generelt begynder flere og flere installatører at bruge Fastbox, oplyser Solar.
"Fastbox-konceptet er en succes. Vi kan se, at antallet af Fastbox-kunder er stødt stigende, og vi får løbende positive tilbagemeldinger på de forskellige Fastbox-tiltag, som vi har udviklet på baggrund af netop deres ønsker og behov, siger Carsten Antonisen.
Læs også: Installatører: Vi køber næsten alt på nettet
Solar har beregnet, at en virksomhed med tre servicevogne og cirka ti afhentninger pr. tur kan spare op mod 160.000 kr. om året på det beregnende bestillingssystem.
-JPN