Content marketing er det nye sort

Nyheder fra Business Partnere bringer værdi til brugerne af installator.dk, de bidrager til nyhedsstrømmen og trafikken på installator.dk, og de markedsfører Business Partnernes virksomheder effektivt. Disciplinen hedder "content marketing" og blev for nylig præsenteret på en verdensomspændende konference af samme navn.

Content Marketing

Begrebet ”content marketing” eller sponsoreret indhold bygger på, at annoncører selv producerer indhold og på den måde skaber mer-værdi og længerevarende relationer for kunden.

Som Business Partner skaber du større troværdighed
Din virksomheds nyheder er et våben i jagten på at skabe merværdi, loyalitet og troværdighed overfor nye og eksisterende kunder. Det var et af budskaberne på verdens største konference om ”Content Marketing” i Ohio i efteråret 2012. Her blev det spået, at hele 31 pct. af marketingbudgetterne for 2013 vil blive allokeret til denne voksende marketingdiciplin. "Content Marketing" er kunsten at kommunikere uden at oversælge - ingen skal opleve, at de bliver prakket noget på. Det handler om at skabe værdi ved at levere information, viden og service og på den måde vinde kundernes opmærksomhed og tillid.

Eksperterne om content marketing
Eksperterne flokkes om at diskutere begrebet "Content Marketing". Hvor har "Content Marketing" størst effekt?  På print eller web?  I sociale medier eller i nichemedier? Det er helt sikkert, at markedsføring gennem indholdsproduktion bliver taget mere alvorligt end nogensinde før, og den nye form for markedsføring er værd at tage alvorligt i kampen om kunderne. Teknolgierne tilbyder nye, spændende muligheder; og medieudbyderne, som for eksempel installator.dk, stiller en nichemålgruppe til rådighed for virksomhederne. Brugerne vil have indhold fra fagfolk, eksperter og ligemænd; det journalistiske ene-ejerskab til indholdet er væk - publiceringssluserne er åbnet også for virksomhederne!

Jan Godsk, Ideatakeaway.dk.

Det behøver ikke at være så svært at definere og forstå begrebet. Jan Godsk, der er grundlægger og direktør i Ideatakeaway, har flere års erfaring med at skabe synergi mellem indhold og markedsføring. Han mener, at ser man bort fra de "smarte begreber" og koncentrerer sig om kernen, så er det indholdsdrevet reklame - deraf begrebet "content marketing". Og vil man som brand have størst mulig gennemslagskraft handler det om at lave relevant og vedkommende indhold, som postes uden traditionelle marketing budskaber og med en frekvens der ikke minder om tæppebombning. Originalt indhold er nøglen til en vellykket kampagne på tværs af traditionelle medier og sociale medier. Udfordringen, set udefra, kan være at binde alle medierne samme så der skabes en synergi. Derfor handler det mere om, at vælge fra end til, selv om man kan føle sig fristet til, at få en app eller facebook side som konkurrenterne. 

Peter Svarre, www.denperfektestorm.dk.

Peter Svarre, der er forfatter af bogen "Den perfekte storm", forholder sig til mekanismerne og tendenserne i sociale medier: "I de sociale mediers tidsalder kan man ikke længere spise sine kunder af med kedsommelige reklamefilm, der priser produkternes fortræffeligheder. Kommunikation i de sociale medier handler om at være interessant og relevant. Kommunikationen skal skabe samtale og involvering. For mange virksomheder kan det derfor være den helt rigtige strategi at producere sit eget indhold i form af en faglig blog, en underholdende Youtube-kanal eller en samtalende Twitter-profil. Grebet rigtigt an kan content marketing hjælpe virksomheder til at blive en naturlig del af kundernes samtaler i en verden, hvor de i stigende grad er ligeglade med plastikagtige reklamebudskaber." (citat slut)

Rasmus Brylle, forfatter til denne artikel, er kommerciel direktør og partner i Horisont Gruppen a/s.

Jeg har selv beskæftiget mig med udvikling og drift af kommercielle erhvervsmedier til nichesegmenter gennem de seneste 12 år. De sidste 10 år har jeg arbejdet med integrationen mellem trykte- og online-medier. Min holdning er, at Content Marketing erstatter ikke traditionel annoncering, men fungerer godt som det værdiskabende og uddybende "add-on" i mellem marketingakiviteter og kampagneperioder. En kontinuerlig content marketing-indsats sikrer øget kendskab i målgruppen og synergi i kampagnen, hvis det, der kommunikeres har nytteværdi.

Læs mere om content marketing her:
Joakim Ditlev, der blogger om de forskellige begreber indenfor content marketing, beskriver cases og kommer med inspiration til virksomheder, der bruger indhold som virkemiddel i kampen om kunderne.
Blog: contentmarketing.dk

Erhvervsmagasinet Installatør har udviklet en guide med tips og tricks til optimering af din virksomhedsprofil og dit business partner abonnement. Og husk, at du atid kan kontakte support, for at få sparring og hjælpe til oprettelse af enten nyheder eller events. 
Se guiden her

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Teknisk seminar om 3 fasede UPS

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Wygwam introducerer P49 og M49 DALI-2 BMS-sensorer fra Niko

Relateret indhold

10.04.2025Installator.dk

Overenskomster stemt i hus med store flertal

09.04.2025Coromatic A/S

Sponseret

Carlo Lazar udnævnt til administrerende direktør for Coromatic A/S

09.04.2025Installator.dk

Klimaminister Lars Aagaard reddet på målstregen

08.04.2025Installator.dk

Rigsrevisionen vil undersøge Energinet

08.04.2025Condair A/S

Sponseret

Guide til valg af affugtere: Sikring af optimale fugtforhold i byggeri og industri

08.04.2025Installator.dk

Samn Forsyning har investeret millioner i 17.500 nye digitale vandmålere

07.04.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Schneider Electric lancerer skræddersyet løsning til SMV’ers bæredygtighedsarbejde

07.04.2025Installator.dk

Energi Danmark skifter navn i forbindelse med konsolidering

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danvak
Konference
4 x 4 by Danvak – Brandsikring af ventilationsanlæg

Ventilationssystemer, designet til at transportere luft i bygninger, kan i en brandsituation potentielt føre varme, røg og flammer gennem kanalerne til andre dele af bygningen. Det er derfor afgørende, at ventilationskanaler, der passerer gennem brandadskillelser, er korrekt forseglet. Uden en korrekt tætning kan branden passivt sprede sig ved at udnytte åbninger eller svagheder i gennemføringer til tilstødende rum.

Dato

09.04.2025

Tid

11:30

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 1, 2630 Taastrup

ABB A/S
Kursus
Certificeret KNX HVAC kursus

Tilmeld dig

Dato

22.04.2025

Tid

08:30

Sted

ABB A/S, Lautrupvang 8, 2750 Ballerup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Registrering og tilstandsvurdering

Styrk dine kompetencer eller bliv professionel inden for registrering og tilstandsvurdering.

Dato

22.04.2025

Tid

09:00

Sted

Hellerup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Registrering og tilstandsvurdering for FM-ledere

Faget klæder dig på til at kunne indgå i at gennemarbejde og belyse beslutningsprocesser omkring drift og vedligehold af din bygningsmasse.

Dato

22.04.2025

Tid

09:00

Sted

Hellerup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Bekendtgørelser og standarder

Vil du håndtere el-installationer, anlæg og mellemspændingsdistributionsanlæg inden for reglerne? KEA giver dig redskaberne til at gøre det.

Dato

23.04.2025

Tid

08:30

Sted

Hellerup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Bygningsautomatik for FM-ledere

Hvad enten du er leder eller specialist, er der i rollen behov for at forstå de bygningsautomatiske anlæg, som styrer alt fra varme og ventilation til lys og køl.

Dato

23.04.2025

Tid

08:30

Sted

København NV