Vestkystens VVS certificerer hele virksomheden
Vestkystens VVS har underkastet hele virksomheden de skrappe kvalitetsregler fra ISO9001-certificeringen. Det kommer kunderne til gode, mener de tre ejere.
Når en virksomhed opnår ISO9001-certificering, drejer det sig normalt om specifikke fagområder. Det gælder dog ikke hos Vestkystens VVS, der har underkastet hele virksomheden de skrappe kvalitetsregler.
Læs også: Vestkystens VVS udvider ejerkredsen
Det betyder, at alle virksomhedens procedurer, i alt fra ledelsen af virksomheden over indkøb af produkter til mødet med kunden, nu lever op til de standarder, der bliver foreskrevet kvalitetsledelses-systemet ISO9001.
I starten var målsætningen, at vi ville certificeres til at servicere større køleanlæg, end vi kan i dag. Da vi opdagede, at de procedurer, vi skulle følge, mindede meget om dem, vi i forvejen bruger internt, besluttede vi os for at certificere hele virksomheden, siger Henrik Dissing, medejer af Vestkystens VVS.
En fordel for kunderne
Virksomheden har blandt andet forpligtet sig til nogle meget skrappe begrænsninger på, hvor mange reklamationer, virksomheden må få, og det kommer kunderne til gavn, mener Henrik Dissing.
Vi har også opsat meget store krav til vores leverandører, der matcher de krav, vi stiller til os selv. Det betyder, at varer absolut ikke må være defekte ved modtagelse, og de skal være leveret korrekt og til tiden, fortæller Henrik Dissing.
Derfor kan kunderne være sikre på, at kun de bedste produkter finder vej til Vestkystens VVS, og at arbejdet bliver udført omhyggeligt, forklarer han.
Læs også: Vestkystens VVS har digitalt lager i bilerne
VVS-virksomheden havde en auditør fra Dansk Institut for Certificering på besøg i to dage, da virksomheden skulle certificeres. Her blev alle virksomhedens procedurer gennemgået grundigt. Vestkystens VVS skal hvert år tjekkes af auditører, og hvert tredje år skal certificeringen foretages på ny.
-SSM