VVS-grossist har høj vækst i e-handlen
I 2016 havde VVS-grossisten Brødrene Dahl en vækst på 20 procent i nethandlen, der nu udgør over en tredjedel af virksomhedens samlede omsætning.
Hos Brødrene Dahl er man ganske tilfredse med det forgangne år – det bød nemlig på en øget omsætning på et trecifret millionbeløb alene på nethandlen. Flere kunder online har resulteret i, at over en tredjedel af den samlede omsætning nu stammer fra virksomhedens nethandel.
Læs også: VVS-firma: Bløde værdier skaber vækst
Ifølge Christian Agger, der er e-handel- og marketingdirektør hos Brødrene Dahl, skyldes virksomhedens succes, at man har gjort e-handel nemmere og mere overskueligt for kunderne:
”Det tager naturligvis udgangspunkt i brugerne, og derfor er vi dagligt i kontakt med dem, så vi hele tiden kan tilpasse vores onlinebutik. Vi har skabt en nethandelsløsning, der fungerer på alle digitale platforme, og kunderne kan derfor foretage deres indkøb, når de vil, og hvor de vil. Og så længe vi leverer varerne, der hvor kunderne skal bruge dem, så tror jeg, at denne positive udvikling vil fortsætte. Det er en nem og effektiv måde at handle på – både for kunderne og for os”, siger han.
E-handel erstatter ikke fysiske butikker
Hos Brødrene Dahl har det aldrig været meningen, at handlen på nettet skulle erstatte handlen i de fysiske butikker, hvorfor man arbejder på at give kunderne en helhedsoplevelse, som er den samme, uanset om man handler i de fysiske butikker eller tilføjer varer til kurven via nettet.
”Vi arbejder hele tiden på at få netbutikken og de fysiske butikker til at arbejde endnu bedre sammen. Det er nødvendigt, hvis vi vil fortsætte den digitale succes. Der er ingen af vores kunder, der udelukkende handler på nettet – derfor er det vigtigt, at der er en tydelig sammenhæng mellem netbutikken og de fysiske butikker", siger Christian Agger.
- EL