Afgiv ordren via mobiltelefonen
Ventilationsvirksomheden Lindab tilbyder nu, som de første i branchen, elektronisk ordreafgivelse via mobiltelefonen. Med tjenesten Lindab Mobil kan montører uden adgang til en computer afgive deres ordre direkte fra byggepladsen.
Afgivning af ordrer er normalt noget, der kræver adgang til en computer eller adskillige telefonopkald i løbet af dagen, efterhånden som manglende komponenter åbenbarer sig. Den proces vil Lindab Ventilation gerne ændre på, og virksomheden introducerer derfor, som de første i branchen, et tilbud om elektronisk ordreafgivelse via mobiltelefonen. Tjenesten hedder Lindab Mobil, og med den ved hånden kan montøren samle sine ordrer i løbet af dagen og sende en samlet bestilling af sted når det passer ham, direkte fra byggepladsen.
Mange montører har sjældent adgang til en pc på byggepladsen og kan derfor ikke benytte vores webshop. Lindab Mobil giver nu montørerne en række af de samme muligheder via mobiltelefonen, så de kan afgive deres ordre, lige når det passer dem. Samtidig har løsningen en huskefunktion, hvor en indtastning lagres i op til otte timer, så montøren kun behøver at sende én ordre og dermed undgår små papirlapper og tidskrævende opkald, fortæller salgsdirektør Puk Spencer fra Lindab Ventilation.
Flere onlinetjenester på vej
Tjenesten, der kan benyttes på alle nyere mobiltelefoner med netadgang, er gennem et stykke tid blevet testet af en række montører, der er kommet med brugbare tilbagemeldinger omkring systemet, som Lindab derefter løbende har implementeret.
Testen har vist, at montørerne sagtens kan se en idé i løsningen, men som med så meget andet nyt kræver det tilvænning. Derfor har vi ingen ambitioner om, at Lindab Mobil bliver den primære bestillingskanal i 2010. Til gengæld er vi overbeviste om, at det er den vej, udviklingen går. De unge montører i dag er vokset op med mobiltelefon og internet, så om tre til fire år tror jeg virkelig, at løsningen er slået igennem, forudser Puk Spencer.
Lindab har flere onlinetiltag på bedding, der skal gøre det endnu lettere for kunderne at handle med virksomheden, ligesom man ser frem til at kunne flytte medarbejdere fra telefonisk ordremodtagelse til andre funktioner, der gavner virksomheden og dens kunder.