App’en fortæller, hvis fyret går ned, eller radiatoren skal luftes ud
Tado° lancerer ‘Care & Protect Skill’ i deres app. Den indeholder en funktionalitet, der skal sørge for, at kundernes varmesystem kører problemfrit, og tilbyder en trin-for-trin-guide, hvis der skulle opstå problemer.
I gennemsnit bryder hjemmets varmesystem ned hvert andet til tredje år. Ofte tager det flere dage før en reparatør kan komme ud, og de rette reservedele kan være klar og udskiftet. I denne periode må kunden leve med et koldt hjem. Men ved at analysere millioner af varmesystemer har tado° fundet ud af, at i 60 procent af tilfældene kan problemet løses direkte af kunden selv.
“Vores mål er at gøre dagligdagen i hjemmet bedre ved at forbedre komforten, reducere udgifterne og så vidt muligt minimere risikoen for, at varmesystemet sætter ud”, siger Christian Deilmann, medstifter og CPO hos tado°.
Med en 24/7 overvågning af hjemmets varmesystem opdager Care & Protect eventuelle fejl på systemet og informerer brugerne om, hvordan problemet kan løses. Det minimerer en eventuel nedetid og sikrer et varmt og behageligt hjem. Den nye funktion er tilgængelig via en opdatering af din tado° app.
Advarsel på smartphone
Tado° Care & Protect overvåger varmesystemet døgnet rundt og holder brugeren opdateret med vigtige informationer om, hvordan systemet yder, og om hvordan det går med indeklimaet i hjemmet. Hvis tado° registrerer et usædvanligt mønster, får brugeren en advarsel på sin smartphone. Dernæst har brugeren mulighed for selv at fikse problemet via et par enkle trin.
Tado° Care & Protect guider brugeren igennem processen, hvis for eksempel fyret skal genstartes, eller en radiator skal udluftes. Føler brugeren sig ikke tryg ved selv at fikse sit varmesystem, eller opstår der problemer undervejs i processen, er der altid mulighed for at ringe efter en professionel.
Forebyg at fyret går i stå
De nye datamålinger i realtid samt de intelligente algoritmer kan sågar forebygge problemerne, inden de indtræffer. Ofte går fyret i stå, uden at brugeren lægger mærke til det, men det nye tado° ‘Care & Protect Skill’ hjælper med at undgå disse nedbrud.
Ved hjælp af en tovejs forbindelse mellem fyret og tado° Smart Thermostat, kan tado° analysere forskellige målinger såsom vandtryk, pumpehastighed og fejlkoder og dermed informere brugeren.
Hvis for eksempel vandtrykket er for lavt, hvilket potentielt kan medføre, at fyret går i stå, vil app’en advare brugeren et par uger i forvejen om, at en automatisk nedlukning venter forude og foreslå brugeren at påfylde nyt vand. Selv hvis ikke fyret understøtter en digital forbindelse, vil tado°’s smarte algoritme identificere et potentielt nedbrud baseret på data vedrørende temperaturen i rummet.
-CH