Arnum El har fået styr på svendenes timer med Minuba
For Arnum El i Gram var det vigtigt at finde et IT-system, som kunne håndtere alle svendenes time- og materialeregistreringer. Det har de fundet i Minuba, som er et online sags- og ordrestyringssystem til service- og håndværksbranchen.
Arnum EL i Sønderjylland løser en lang række opgaver indenfor el-faget. De hjælper både private, landbrugs- og erhvervs kunder. Udover el-service driver de en forretning med el-salg i Gram.
Virksomheden blev etableret i 2005 og har i dag 9 medarbejdere, hvoraf 7 arbejder i marken og 1-2 er på kontoret.
Digitalt værktøj hjælper med at få det totale overblik
For Dennis Evald Petersen som ejer og driver Arnum EL, var det vigtigt at finde et godt digitalt værktøj, som kunne hjælpe ham med at få styr på svendenes timer samt materialeforbrug.
Registrering og fakturering skabte nemlig en del udfordringer for Dennis. ”Vores svende glemte at få skrevet hvilke materialer de brugte samt hvor mange timer de var ude på sagen. Derudover blev sedlerne ofte væk”.
Det var derfor svært for Arnum El at få overblikket over, hvor mange materialer de brugte på de enkelte sager, samt hvor mange timer der kunne faktureres. Sedlerne blev ofte væk, så det blev svært at få timerne til at stemme. Så måtte han forsøge at få fat i svendene for at få rekonstrueret sagen. Ofte kunne svendene ikke rigtig huske sagen, fordi der var kommet en masse andre sager ind i mellemtiden. Dette skabte en stor frustration både blandt svendene og hos mester.
Udover de administrative udfordringer gav den manglende timeregistrering også direkte tab på nogle af sagerne. Uden registreringerne var det nemlig svært at skrive det rigtige timetal på sagerne og fakturere kunden. ”Den situation er fortid med Minuba”, siger Dennis
Udover en nem og hurtig timeregistrering for svendene var det vigtigt for Dennis, at systemet kunne give ham et samlet overblik over hele driften. Systemet skulle altså kunne snakke sammen med hans økonomisystem.
Før Minuba printede de papirsedler ud via C5, og det var derfor vigtigt at finde et system som kunne håndtere hele den administrative proces samt bogføringen.
Dennis blev præsenteret for Minuba og valgte at anvende den gode integration til økonomisystemet E-conomic.
Det var en stor succes for Dennis: ”Efter vi har fået Minuba, har vi fået styr på svendenes timer- Det har programmet været super til! Nu får svendene løn for de timer, de har registreret på sagerne og ikke bare for det som de har stående på en papirlap”.
Oveni er der med Minuba kommet styr på materialeforbruget.
Glade svendene og et bedre overblik
Svendene er meget glade for at bruge Minuba, og de er enige om, at systemet er meget brugervenligt. Derudover mener de, at Minuba har en god support, hvor man altid får hjælp af dygtige og hjælpsomme medarbejdere, uden at skulle vente længe i telefonen.
Minuba laver professionel sagsstyring til den professionelle håndværker. Med online sagsstyring fra Minuba, får du mere overskud - både i hverdagen, og på bundlinjen! Prøv gratis i 30 dage her.