Brødrene Dahl – En betydelig investering
Med inspiration fra Apple, Audi, Sticks & Sushi og Super Brugsen er Brødrene Dahl i gang med at ombygge alle sine 53 butikker.
Udrulningen af det nye butikskoncept i den landsdækkende kæde udgør en betydelig investering for Brødrene Dahl. Forventningen er, at pengene tjener sig hjem igen, og de foreløbige resultater viser, at det holder stik. Foreløbig er der åbnet ”Din BD”-butikker i knap halvdelen af kædens butikker og sommeren er ikke en hindring.
”Lige nu er vi i fuld gang med at renovere vores butik i Køge og butikken på Jarlsberggade i Odense, hvor kunderne vil blive mødt af et udvidet varesortiment, en cafe, mødefaciliteter, tydeligere skiltning, bedre toiletforhold og bedre kontaktflader mellem kunder og personale. Butikkerne vil stå klar i oktober.” Fortæller Projektleder Thomas Behrendt Neye.
One-stop shopping
Brødrene Dahl har udviklet et butikskoncept, hvor kunden er i centrum og hvor der er fokus på nærvær og åbenhed. Det betyder at de interne medarbejdere, der før sad ude bagved bliver en integreret del af butikspersonalet. Heraf bliver kunden mødt af en cafe, mødefaciliteter, udvidet varesortiment og flere steder er der udviklet drive-in.
”Det er en betydelig investering og det kræver fuldt fokus og en stor indsats fra vores medarbejdere, at gennemgå en renovering. Men det har vist sig, at være det hele værd. Vi møder positiv feedback fra kunder og vi kan se at det har en positiv effekt på medarbejderne og i ikke mindst på tallene.” Afslutter Thomas
- MKR