Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League
Brødrene Dahl strøg i går aftes til tops i den internationale e-handelsliga. Den danske VVS-grossist fik sølv, da den internationale softwaregigant Adobe kårede vinderne i de digitale discipliner.
Det skete ved Adobes årlige konference i London med over 6.000 deltagere. Der var brede smil og arme løftet i sejrsus, da Brødrene Dahl i går aftes gik på podiet ved uddelingen af en af de mest prestigefyldte e-handelspriser. Brødrene Dahl fik sølv i kategorien ”Best Data Experience” på Adobes årlige konference med over 6.000 deltagere fra hele verden. Prisen, som vurderer virksomheders evne til skabe gode kundeoplevelser ved brug af data, gives til virksomheder, der formår at skabe en personlig købsoplevelse, uanset hvor og hvornår kunden handler.
Brødrene Dahl har perfektioneret disciplinen, der også er kendt som omnichannel, gennem adskillige år og befinder sig i dag i den internationale topliga. Også herhjemme har virksomheden høstet flere priser for sine stærke digitale kompetencer: Brødrene Dahl har vundet den danske E-handelspris to gange, den danske Omnichannel-pris to gange - senest i 2018 - og blev kåret som årets B2B E-handelsvirksomhed i 2017.
E-handlens Champions League
Det er fantastisk, hver gang vi vinder en pris, men at blive nomineret til Adobe-prisen er noget helt særligt. Det svarer til at være med i finalen i Champions League. Vi er meget stolte over at vinde sølv i så stærkt et felt, siger digital direktør i Saint-Gobain Distribution Denmark, der ejer Brødrene Dahl, Mikkel Josephsen og fortæller, at Brødrene Dahls e-handelschef, Sanne Vincent også er på talerstolen ved Adobe-konferencen.
Adobe har spurgt os, om vi vil fortælle om, hvordan vi i Brødrene Dahl arbejder med data for at skabe gode kundeoplevelser. Der er sådan set ikke noget unikt i at indsamle kundedata, men der, hvor vi adskiller os, er, at vi har fået kundedata ud at spille overalt i organisationen. Det er ikke bare på hovedkontoret i Brøndby, vi sidder med en masse kundedata. Alle vores sælgere, butikspersonale og vores webshop bd.dk bliver understøttet af data og smarte algoritmer i dialogen med kunden, forklarer Mikkel Josephsen og fortsætter:
Det betyder, at alle har et meget tæt kendskab til den enkelte kunde, og at kunden oplever, vi kender ham rigtig godt. Uanset om han ringer, kommer ind i en af vores butikker, eller lægger ordrer ind online om aftenen, mødes han af tilbud, rådgivning og dialog, der har relevans for lige præcis hans forretning og behov.
Først i Europa med intelligent digital skiltning
Som eksempel nævner Mikkel Josephsen den digitale service ePlan, hvor installatøren fx kan se, hvad han køber ind af materialer, hvor meget der købes ind i butik og online, hvor meget materiale der afhentes og hvor meget der leveres direkte på byggepladsen. Seneste nye skud på stammen er en helt ny type digital butiksskiltning, der tilpasser de præsenterede tilbud til den enkelte kunde. Løsningen, som i øjeblikket testes i Brødrene Dahls butik i Brøndby, er den første af sin slags i Europa, hvilket også har bevågenhed på Adobes konference.
Det er ret vildt, at vi som dansk VVS-grossist kan inspirere virksomheder i hele verden. Det siger noget om den agilitet og evne til at optage ny teknologi, vi har i Danmark. Det kan vi godt være stolte af, siger Mikkel Josephsen.