Brødrene Dahl vokser med otte procent i butikkerne
Brødrene Dahl kunne i 2019 for tredje år i træk fremvise vækst i forretningernes regnskab. Den løbende udvikling af butikkerne sammen med digitale kanaler har en væsentlig andel i det positive resultat.
De sidste fire år har Brødrene Dahl kombineret den digitale udvikling af forretningen sammen med de fysiske butikker rundt omkring i landet, hvilket ifølge VVS-grossisten, er en af hovedgrundene til fremgangen.
"Den flotte 2019-vækst i forretningerne kommer blandt andet af vores omnichannel-strategi, hvor de fysiske forretninger og de digitale kanaler er tæt forbundet. Det sikrer vores kunder de bedste og mest personaliserede løsninger," forklarer Peter Møller, CEO i Saint-Gobain Distribution Denmark, der ejer Brødrene Dahl, og fortsætter:
Læs også: Væksten er stabil i installationsbranchen
"Det er tydeligt, at installatører i dag foretager flere og flere køb online, men for størstedelens vedkommende benytter de også de fysiske forretninger, for eksempel til at søge rådgivning, indkøb og inspiration. De elementer er en vigtig del af Brødrene Dahls services, og de skal således også være tilgængelige".
Sidste år lancerede Brødrene Dahl flere konceptbutikker og udvidede med en megastore i Aarhus, renoverede forretninger i Vejle, Odense og Rødovre, og sammenlagde Øland med forretningen i Albertslund.
"Vi havde travlt med ændringer i vores forretnings-netværk i 2019. Vi arbejder hele tiden på at gøre det let at være kunde hos os. Det kræver således også mange tilpasninger løbende, men det er præmissen. Let for kunden er omdrejningspunktet i mixet mellem vores forretninger og de digitale kanaler. En del af den vækst, vi ser, kan uden tvivl tilskrives satsningen på både det digitale og det fysiske", siger Peter Møller.
Brødrene Dahl forventer, at vækstkurven for de fysiske forretninger fortsat vil stige i de kommende år.
- HCL