Brancheprofilen: Øget efterspørgsel giver nyt job
Bjarne Andersen er avanceret fra markedschef til salgschef i forbindelsesteknikfirmaet Wago, fordi øget efterspørgsel skaber behov for en 100 procent dedikeret salgsledelse.
Hvad består dit nye job i?
Pr. 1. januar er jeg blevet udnævnt som salgschef i Wago Danmark, hvor jeg har fået ansvaret for salgsaktiviteterne på det danske marked. Det omfatter både installationsmarkedet og vores industrisegment. Hos Wago har vi igennem 12 år arbejdet på at ændre holdningen til udførelsen af elinstallationer. Vores løsninger er tidsbesparende, fleksible og fremtidsorienterede, hvilket betyder, at efterspøgslen på vores produkter er øget, blandt andet fordi der er kommet mere gang i byggeriet, og derfor har vi brug for en 100 procent dedikeret salgsledelse.
Hvorfor har du valgt at arbejde inden for forbindelsesteknik/automation?
Jeg har været i salgsbranchen i små ti år, og det er givende at være hos en producent af forbindelsesteknik af høj kvalitet. Det er desuden tilfredsstillende at være i en virksomhed, der har forbindelsesteknikken som grundsten, men som i dag også følger bevægelserne i markedet og leverer automationsløsninger til både bygninger og industri. Det motiverer mig at være med i transformationsprocessen hen imod det mere løsningsorienterede, som vi står midt i.
Læs også: Brancheprofilen: Gå efter drømmen!
Hvad bliver den største udfordring i dit nye job?
Jeg er ikke utryg ved vores marked, da vi oplever, at kunderne er særdeles interesserede i vores produkter, men de udefrakommende ting kan være en udfordring. For eksempel hvor meget der bliver der sat gang i af offentlige projekter, og ikke mindst hvordan de omkringliggende markeder, dvs. Norden og Tyskland, udvikler sig. Vi er en tysk familieejet koncern, så det smitter af, hvad der sker syd for grænsen.
Har du et godt karriereråd?
Man kan udvikle sig utroligt meget i en forretning, hvis man kan stå inde for det, man laver. Det handler om at finde et sted at være, hvor man føler sig godt tilpas, og hvor man er dedikeret til det produkt, som virksomheden har udviklet, og som man er repræsentant for.