Corona booster salget af smart home produkter
Hjemmearbejde og lokale nedlukninger har skærpet interessen for at gøre hjemmet mere intelligent.
Ifølge prissammenligningsportalen PriceRunner ligger danskernes søgning på Smart Home produkter 108 procent højere, hvis man sammenligner perioden januar til december 2020 med samme periode sidste år. Og kigger man på salgstallene hos EET Danmark, der er blandt Nordens største distributører af smart home produkter, er der heller ingen tvivl om, at corona-krisen har fået danskerne til at få øjnene op for de intelligente enheder, der kan øge komforten i hjemmet.
”Hos EET Danmark har vi oplevet en enorm vækst i salget af smart home-produkter under corona-krisen. Ser vi eksempelvis på salget af intelligente radiatortermostater fra den tyske producent tado, så har vi alene på dette brand oplevet en vækst i salget på 83 procent i 2020 sammenlignet med 2019”, siger Allan Friis, Sales Director, Retail, EET Danmark.
Han tilføjer, at danskernes interesse for smarte løsninger både gælder styring af varmen, lyset eller den daglige rengøring med robotstøvsuger.
EET Danmark oplyser endvidere, at der hvor fokus i foråret lå på smart home-produkter til udendørsbrug så som belysning, overvågning og græsslåning, så er fokus i andet halvår af 2020 i højere grad på varmestyring, forbedring af indeklimaet samt indendørsbelysning.
-CH