Dansk badeværelseskoncern køber branchekollega i Sverige
Gennem et opkøb af svenske INR, ønsker Dansani at styrke sin position i Norden og udbygge salget på nye markeder i fremtiden.
Dansani har offentliggjort, at de opkøber den svenske baderumsproducent INR. På den korte bane er målet at fokusere på den eksisterende forretning samt at styrke samarbejdet mellem parterne. På længere sigt er det ambitionen at ekspandere yderligere på markeder i Mellemeuropa.
”INR er et perfekt match for Dansani, og de to virksomheder supplerer hinanden både på sortiment, markedspositioner og kultur. Med købet bliver Dansani/INR en markant spiller i vores produktkategorier og primære markeder. Enheden Dansani/INR får en størrelse og en styrke, som er nødvendig for at udbygge salget på vore markeder og ekspandere til nye markeder”, siger administrerende direktør i Dansani, Carsten Friis og fortsætter:
Læs også: Ny direktør for Teknikhuse i Kemp & Lauritzen
”At Dansani bliver den nye ejer af INR, er det bedst mulige scenarie. Sammenlægningen giver et markant løft for både medarbejdere og kunder, og især for vores kunder vil det betyde, at begge virksomheder kan tilbyde en større bredde i produktsortiment, service og kompetencer”.
Med opkøbet forventer Dansani at runde en samlet omsætning på 500 millioner kroner i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
- HCL