Danskerne vil have bæredygtige produkter i hjemmet
Nye analyser fra GROHE viser, at danskerne tænker på bæredygtighed og ressourceforbrug, når de vælger produkter til badeværelset.
Bæredygtighed er blevet et vigtigt parameter, som danskerne har med i overvejelserne, når de skal vælge produkter til brusebadet. 77 procent af danskerne angiver i nye analyser fra GROHE, at bæredygtighed har indflydelse på deres valg af nye produkter til hjemmet, og næsten 40 procent tillægger det stor eller endog meget stor betydning.
Også forbruget af vand i brusebadet har danskernes opmærksomhed, idet hver fjerde dagligt tænker over deres vandforbrug, og halvdelen tænker på vandforbruget mindst en gang om ugen. Det er især de ældre over 50 år, der dagligt vurderer deres vandforbrug, men også de unge under 30 har større fokus på deres vandforbrug end gennemsnittet, skriver GROHE i en pressemeddelelse.
Vand- og energibesparende vandhaner
Integrerede vand- og energibesparende teknologier som eksempelvis koldstart og armaturer, der kun giver 5,7 liter vand i minutter, er eksempler, der medvirker til store besparelser i hjemmet. En husstand på fire personer kan eksempelvis spare cirka 279 kilo CO2 og omkring 31.412 liter vand om året ved brug af vand- og energibesparende vandhaner.
Andre eksempler på relevante vandbesparende teknologier er berøringsfrie og sensorstyrede armaturer og toiletter, som ikke kun medvirker til vandbesparelser, men også lever op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger til hygiejne.
-CH