Danskerne vil have bæredygtige produkter i hjemmet
Danskerne tænker på bæredygtighed og ressourceforbrug, når de vælger produkter til badeværelset. Det viser nye analyser fra GROHE.
Nye analyser fra GROHE, gennemført af Ipsos og Megafon, viser, at 77 procent af danskerne mener, at bæredygtighed har indflydelse på deres valg af nye produkter til hjemmet. Næsten 40 procent tillægger det endda stor eller meget stor betydning.
Men det er ikke kun ved valg af produkterne, at bæredygtighed og ressourceforbrug har stor betydning. Også forbruget af vand i brusebadet har danskernes opmærksomhed, idet hver fjerde dagligt tænker over deres vandforbrug, og halvdelen tænker på vandforbruget mindst en gang om ugen.
Det er især de ældre over 50 år, der dagligt vurderer deres vandforbrug, men også de unge under 30 har større fokus på deres vandforbrug end gennemsnittet, viser undersøgelserne.
-CH