Indhold fra partner Hvad er dette?
Som led i en differentieret kommerciel strategi vil GROHE i de kommende måneder lancere nye dedikerede produkter og serviceydelser på installationsmarkedet. Sideløbende igangsætter GROHE en række uddannelsesaktiviteter, der bl.a. kan hjælpe med at tiltrække unge til branchen.
Sidste år præsenterede GROHE en ny kommerciel strategi med større fokus og opmærksomhed på målgruppernes individuelle behov og krav, som har ændret sig drastisk i de seneste år. Med den nye strategi strømliner GROHE kontakten til målgrupperne med individuelle produkter, serviceydelser og support til kunderne på både det private og professionelle marked.
”Udviklingen af den nye markedsstrategi er gennemført i tæt samarbejde med vores markeder og forretningspartnere for at drage fordel af vores omfattende ekspertise og position i branchen”, fortæller Poul Christian Pedersen, leder af GROHE Danmark og tilføjer: ”Distribution i de tre kendte niveauer vil fortsat være en central drivkraft for succes i sanitetsbranchen, men vi oplever et behov for en mere flerstrenget strategi med øget fokus på andre dele af værdikæden, der kan sætte yderligere fart i både vores og vores kunders forretning. At vi har udviklet strategien sammen med vores forretningsartnere har skabt stærke bånd og et langsigtet perspektiv, som vi er meget stolte af, og som vil skabe fordele for alle involverede parter.”
Her i første halvdel af 2022 er strategien ved at blive implementeret på det danske marked, og i de kommende måneder vil GROHE præentere en række nye produkter, serviceydelser og uddannelsestilbud dedikeret til det professionelle marked. Lanceringen vil blive gennemført både direkte over for kunderne og via større kampagner, der bl.a. sætter fokus på strategisk samarbejde, kommerciel support, uddannelse og omfattende servicepakker. Samtidig indleder GROHE bl.a. i samarbejde med udvalgte tekniske skoler en målrettet uddannelsesindsats, der kan bidrage til at tiltrække unge til en håndværksmæssig teknisk uddannelse i installationsbranchen.
Sanitet

Nye udfordringer i sanitetsbranchen
Sanitetsbranchen bliver i stigende grad udfordret af øgede krav til bæredygtighed, komplekst design og innovativ funktionalitet samtidig med, at manglen på kvalificeret arbejdskraft gør det vanskeligt at leve op til kundernes store efterspørgsel.
Indhold fra partner
Sanitet

Giv badeværelset i din lejebolig et løft
GROHE giver her tre gode råd til, hvordan du nemt kan give badeværelset i din lejebolig en kærlig hånd.
Indhold fra partner
Sanitet

Fem trin til installatørens bæredygtige rådgivning
Bæredygtighed bliver hurtigt komplekst og tungt. Men sådan behøver det ikke være. Her følger fem håndgribelige tips til, hvordan du som installatør kan rådgive dine kunder til bæredygtige løsninger, der batter noget.
Indhold fra partner
Energi

Adfærdsforsker: ”Sådan får vi danskerne til at spare på vandet”
I Danmark er vi langt foran vores nordiske naboer, når det kommer til vores vandforbrug. Godt hver tredje dansker tænker dagligt over deres vandforbrug. Men på trods af de gode intentioner er der fortsat en stor gruppe af danskere, der ikke ved, hvordan de skal gribe det an. Ifølge adfærdsforsker Pelle Guldborg Hansen ligger nøglen til et mindre forbrug i at gøre det flydende vand til en fast størrelse.
Indhold fra partner
Sanitet

Fynske fodboldklubber scorer stort på vandbesparelser
Hvor meget kan 111 fodboldklubber spare på vand om året Svaret får de fynske klubber samlet i øens hold, når vvs-grossisten Lemvigh-Müller sammen med lokale vvs-installatører og teknikere fra Grohe og grundfos i løbet af 2020 har gennemgået installationerne i øens klubhuse.
Indhold fra partner
Energi

Øget befolkningstilvækst i Odense sætter krav til et bæredygtigt vandforbrug
Danmark er nordiske mestre, når det kommer til at spare på vandet. Men på trods af at vi er gode til at spare på vandet, er det samlede vandforbrug stigende. Det oplever man også i Odense Kommune, hvor den tiltagende befolkningstilvækst øger behovet for et bæredygtigt vandforbrug.
Indhold fra partner