23.08.2018  |  VVS  |  Arbejdsredskaber

Der er travlt på byggepladserne i Danmark!

Indhold fra partner Hvad er dette?

Ifølge Danmarks Statistik var der i 2. kvartal i år 171.600 beskæftigede i bygge- og anlægsbranchen, når der korrigeres for normale sæsonudsving.

På trods af et lille fald på 400 personer siden første kvartal i år, ligger beskæftigelsen i branchen således på et niveau, som man skal ni år tilbage i tiden for at finde magen til.

Økonomisk konsulent Jacob Hangaard fra Dansk Byggeri glæder sig over fremgangen og den høje beskæftigelse: ”Vi skal glæde os over, at det går godt i dansk økonomi og på arbejdsmarkedet. Høj beskæftigelse er helt grundlæggende et sundhedstegn”. Den høje beskæftigelse medfører dog også et ekstra stort behov for rekruttering af de rette folk til at udføre arbejdet, og et stigende behov for at bruge folkene rigtigt og effektivt. Det kræver god planlægning og det kræver løbende fokus på udvikling af forretningen.

Selvom der er travlt med opgaverne, må mester ikke glemme at tænke på forretningsudvikling

”Det er vigtigt, selv i opgangstider at drive sin forretning professionelt! Derfor skal mester huske at stoppe op og vurdere om der er nogle tiltag, som kan forbedre deres forretning, og hjælpe dem med at være mere effektive, når ressourcerne er knappe og man ikke kan ansætte sig ud af problemet” siger Minubas landechef Christoffer Feldt-Sørensen og forsætter: ”Det er netop i de travle perioder, at der er et ekstra stort behov for at lette de administrative processer, da de stjæler unødvendigt meget tid fra de ting, som er vigtige for at drive en professionel forretning. At være en god håndværker handler ikke kun om at kunne udføre et fagligt godt og solidt stykke håndværk. Det handler også om god planlægning, god service og overblik”.

Minuba har løsningen på travlhed!

Med digitale værktøjer som fx Minuba letter du de administrative processer, sparer tid og penge. I Minuba er det nemlig nemt at videregive vigtige informationer til dine svende, så du mindsker de tidskrævende telefonopkald og klæder dem på til at kunne udføre arbejdet selv.

Ved at arbejde struktureret og benytte sig af digitale værktøjer til den administrative del, løses opgaverne på væsentlig korte tid, samtidig med at du bevarer overblikket over hele din forretning. Det forbedrer indtjeningen, øger profitten og giver langt mindre stress.

Med en realistisk tidsplan, god planlægning og et solidt indblik i projektets omfang har du nøglen til succes.

Få det hele med på sagen

Med Minuba kan du nemt og hurtigt registrere dine materialer direkte på din arbejdsseddel. På den måde sikrer du, at du får det hele med, og at du fakturerer det, du skal. Med over en million produkter fra flere end 60 grossister i Minuba, kan du være sikker på, at du vil finde de materialer og den information, som du har brug for. Du er desuden godt dækket ind, når du skal bestille flere materialer. Du får nemlig dine egne priser sat ind i systemet, så du slipper for selv at holde styr på dem.

Når materialet er registreret på din arbejdsseddel, og arbejdet færdigmeldt, er du klar til at fakturere. Minuba sørger altid for, at alt kommer på fakturaen!

Mindre tidsspild og glade svende

Med Minuba sikrer du, at timerne bliver registreret hurtigt og korrekt. Vi har gjort det lettere for dine medarbejdere at aflevere deres timesedler til tiden - og hver dag. Samtidigt erstatter vi de gammeldags og fedtede timesedler, som hurtigt kan hobe sig op på kontoret!

Derudover gør de digitale timesedler det nemmere og hurtigere at få styr på dine medarbejderes løn. Du har altid det totale overblik over dine medarbejderes løn og med integrationen til forskellige lønsystemer, kan du sende disse til udbetaling på få minutter.

Følg op på projekterne – også når du er ude i marken

Der er mange fordele ved at bruge Minuba, men en af de helt store er, at du trygt kan overlade materialeregistreringen, dokumentationen, kvalitetssikringen og tidsregistreringen til dine svende, så du kan fokusere på at nå dine mål og at arbejdet bliver udført korrekt og effektivt til tiden.

Med andre ord: Lad Minuba hjælpe dig med at håndtere travlheden og få det totale overblik.

PRØV MINUBA GRATIS I 30 DAGE

Mere fra Minuba ApS

Minuba ApS

minuba.dk

Vil du også drive en mere profitabel forretning?FÅ STYR PÅ SAGERNE MED MINUBAMed det online ordre- og sagsstyringssystem Minuba får du styr på alt lige fra sager, timer, fakturering, planlægning og kvalitetssikring.Planlæg dine fremtidige projekter og afgiv tilbudOpret ordrer – mens du har kunden i røretRegistrer timer og materialer – mens du er ude i markenFind materialer fra over 60…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere