Din guide til fejlfinding på din ABV central
Her får du et nemt og overskueligt overblik over blinkesekvensers betydning på vores trapperumscentral – TRZ – og 4A og 8A kompaktcentraler.
Hvis den grønne lysdiode ikke lyser på din ABV central, kan det skyldes en fejl på din 230V forsyning. Det kan være, at der en sikring, der ikke er blevet monteret korrekt eller en sikring der er sprunget. Det kan også være, at du ikke har fået sat lusen mellem batterierne.
Thomas viser hér hvad de forskellige blinkesekvenser på centralen betyder, og hvad du skal gøre.
Blinkesekvensen fortæller dig, hvor i centralen der er fejl
Blinkesekvensen bliver vist via en gul lysdiode på din ABV central. Det kan enten være i centralen, eller hvis man har monteret et ABV brandtryk, så vil den lyse sammen med.
- 0 blink | Hvis du ingen blinkesekvens har, så lyser dioden grøn.
Det vil sige, at centralen fungerer, som den skal
- 1 blink | Hvis den blinker én gang, pause, én gang, pause, osv – betyder det, at du har et netudfald.
Det vil sige, at din 230V fungerer ikke, det kan skyldes en sikring, m.m.
- 2 blink | To blink og en pause, to blink og en pause, så er det noget galt med batterierne.
Det kan skyldes en sikring, et batteri der er klappet eller at spændingen på batteriet ikke er ok. Det kan være strømforbrug, m.m. Så skal du ind at måle.
- 3 blink | Tre blink og en pause, så er der en fejl på ABV brandtrykket.
Husk på - ABV centraler måler kun på overvågningsdelen. Det vil sige, at selve overvågningen på brandtrykket fejler. Det kan være et kabel eller en ledning, der ikke er monteret korrekt, det kan være en defekt modstand, osv.
- 4 blink | Fire blink - automatisk melder; igen defekt modstand, defekt kabel op til, det eneste centralen kan se, det er den modstand, der sidder oppe ved røgmelderen.
- 5 blink | Fejl på motorovervågningskreds - igen kabel skal tjekkes, dioden som sidder ude på motorovervågningen skal tjekkes, de kan være kortsluttede eller afbrudt.
Så er der faktisk ikke flere, i og med at otteren er en memoryfejl. En memoryfejl, kan du ikke gøre noget ved. Det er selve printet, der har en fejl.
Har i en memoryfejl, må i gerne ringe til Eegholm på 7312 1212, så kan vi hjælpe med at finde ud af, om det virkelig er en memory fejl, eller om der er et eller andet, der sidder løst. Det kan være en dårlig lodning, det kan være ir, det kan være diverse fejl på printet.
Du kan læse mere om vores termiske og mekaniske centraler på vores hjemmeside.
Har du spørgsmål eller vil du vide mere…
…så kontakt Thomas på telefon 6120 5321 eller send en mail til thb@eegholm.dk