Kampagne skal belyse el-branchens teknologiske kunnen
I en ny kampagne, vil Tekniq Arbejdsgiverne og Dansk El-Forbund i fællesskab markere, at el-branchen er på forkant med den teknologiske udvikling og løfter Danmark ind i fremtiden.
”Vi tænker bag facaden” er titlen på en ny kampagne som brancheorganisationen Tekniq Arbejdsgiverne og Dansk El-Forbund i fællesskab vil lancere de kommende måneder. Kampagnens omdrejningspunkt er en brandingfilm, der skal vise, hvordan el-branchen bidrager til den teknologiske udvikling i samfundet.
”El-branchen er inde i en rivende udvikling. Vi gør bygningerne mere energieffektive, vi sikrer indeklimaet på landets folkeskoler, og vi automatiserer industrien, også med den nyeste robotteknologi. Det er intelligente løsninger, der gør hverdagen nemmere og skaber vækst. Vi er med til at styre Danmark ind i den teknologiske fremtid, og det vil vi gerne sætte fokus på”, siger Niels Jørgen Hansen, administrerende direktør hos Tekniq Arbejdsgiverne.
Den fælles kampagne henvender sig til henholdsvis beslutningstagere, byggebranchen og danske borgere, som overvejer at bygge nyt eller renovere deres bolig. Filmen viser elektriske og intelligente installationer bag facaden gennem en elektrikers fortælling.
Læs også: Overenskomstforhandlingerne skudt i gang på el-området
Forbundsformanden i Dansk El-Forbund, Jørgen Juul Rasmussen, understreger endvidere vigtigheden i at belyse, hvilke områder el-branchen beskæftiger sig med.
”El-branchen er med til at bringe Danmark ind i en grønnere fremtid. Virksomhederne og elektrikerne kan godt ranke ryggen. Vi leverer både det kendte traditionelle installationsarbejde, men også mange moderne intelligente løsninger der ofte er gemt bag facaden. Så man skal vide det, for at kunne se det. Det er det, vi kan, og det er de løsninger, vi kan rådgive om”, siger Jørgen Juul Rasmussen.
De kommende måneder vil filmen blive vist på de sociale medier og via annoncering på en række nyhedsmedier samt medier for bygge- og installationsbranchen.
Derudover får el-branchens virksomheder mulighed for at vise filmen på deres egne websites, ligesom erhvervsskoler kan bruge filmen i deres markedsføring af elektrikeruddannelsen og øvrige aktiviteter.
Kampagnen ”Vi tænker bag facaden” er en fortsættelse af de to organisationers samarbejde om udviklingen af el-branchen frem mod 2025.
- HCL