Kampagne slår et slag for blikkenslagerfaget
En ny kampagne skal få flere unge til at vælge uddannelsen som blikkenslager.
Blikkenslagerfaget mangler unge, så derfor har brancheorganisationen Tekniq lanceret en kampagne, der skal skabe opmærksomhed om faget.
Kampagnens omdrejningspunkt er en kort film, der fortæller om arbejdet som blikkenslager og samtidig tegner et billede af en branche, hvor æstetisk håndværk og teknisk snilde går hånd i hånd.
Filmen vil i flere omgange blive spredt på de sociale medier – første gang fra den 25. juni og igen fra august. Den kan også findes på Tekniqs Facebook-side i en kortere version.
Ligesom kampagne-filmen for VVS-energiuddannelsen tager den nye film om blikkenslagerfaget udgangspunkt i en sportsaktivitet, der kan fange de unges opmærksomhed – denne gang klatring.
De øvrige klip er optaget i samarbejde med flere af Tekniqs medlemsvirksomheder, som også har hjulpet til undervejs med input og lokationer, skriver tekniq.dk.
- JKK