Lemvigh-Müller sejlede Oslobåden til Aarhus
Tidligere på ugen chartrede Lemvigh-Müller Oslobåden til en flydende fagmesse i henholdsvis København og Aarhus.
Lemvigh-Müllers flydende fagmesse, Leverandørdagen 2016, samlede over 3.800 erhvervs- og branchefolk. PR-foto. .
Om leverandørdagen
Gennem årene har Lemvigh-Müllers leverandørdag udviklet sig til at være en stor og populær brancheevent for såvel førende producenter som virksomheder i industrien, installationsbranchen og byggesektoren.
Derfor valgte Lemvigh-Müller i år at rykke teltpælene op fra konferencecenter Legoland, som de seneste tre år har dannet ramme om arrangementet, og i stedet indtage Oslobåden Crown Seaways, der har plads og kapacitet til flere tusinde mennesker.
Oslobåden slog 7.-9. marts bovporten op for en fagmesse arrangeret af grossistvirksomheden Lemvigh-Müller. Med chartringen af DFDS oslofærge kunne Leverandørdagen 2016 afholdes både i København og Aarhus ved simpelthen at sejle hele messen til Jylland om natten.
I løbet af messens tre dage var der samlet over 3.800 erhvervs- og branchefolk, der i stor stil gjorde forretning, netværkede og blev opdateret på produktnyheder.
Lemvigh-Müller satte på messen særskilt fokus på at skabe værdi i forsyningskæden.
Lemvigh-Müller har redefineret den klassiske grossistrolle og er i dag ikke kun er en logistikpartner, der flytter varer fra A til B, men også en kompetencepartner, der flytter forretning ved at tilbyde en lang række værdiskabende ydelser fra indkøbsoptimering til lagerstyring og kompetenceudvikling, siger Morten Trolle, adm. direktør i Lemvigh-Müller.
Det er syvende år i træk, at Lemvigh-Müller inviterer sine strategiske partnere og kunder til leverandørdagen. Det handler ifølge Morten Trolle om at skabe et forum, hvor forsyningskædens parter kan mødes og udveksle viden om og idéer til, hvordan vi kan forbedre den samlede værdiskabelse i hele kæden.
Konkret værdiskabelse
I år kunne gæsterne til leverandørdagen få et konkret indblik i, hvordan Lemvigh-Müller kan skabe værdi for sine kunder i industrien, installationsbranchen og byggesektoren. Det skete med det nyudviklede elektroniske værktøj, kaldet Løsningshuset, der havde sin egen stand på færgen.
Her kunne man få en snak med Lemvigh-Müller fagkompetente medarbejdere om, hvordan der kan skabes mere værdi i samarbejdet, og samtidig få en rundtur i Lemvigh-Müllers løsninger og serviceydelser inden for indkøbsoptimering, lagerstyring, logistik, teknologisparring, dokumentation, kompetenceudvikling, forretningsudvikling og stål- og metalbearbejdning.
Grundlæggende handler det om, at vores kunder skal være godt hjulpet, når de handler med os, siger divisionsdirektør René Keller.
Fordobling i antal besøg
Set i forhold til sidste år har Lemvigh-Müller mere end fordoblet antallet af besøgende, ifølge kategoridirektør Kristian Andersen.
Så der er massiv opbakning også fra vores strategiske leverandører. Vi har 165 udstillende producenter med ombord, hvilket også er rekordhøj tilslutning, og udstillingen fylder hele færgens vogndæk, fortæller han.
- JKK