LM-sælgere bevæbnet med iPads
Lemvigh-Müller har udstyret sine 150 sælgere med hver sin iPad. Det gør dem i stand til at klare 95 procent af arbejdsopgaverne på farten.
Storgrossisten Lemvigh-Müller har lanceret en ambitiøs mobilløsning til håndtering af kunderne. Alle virksomhedens 150 sælgere er nemlig blevet udstyret med iPads, som fungerer som et mobilt kontor, hvor medarbejderne har adgang til kundeoplysninger, salgsmaterialer og tillige et videokonference-system. Det skriver markedsforing.dk
Læs også: Installatører shopper løs med mobilen
Kim Øxenholt, der er marketing- og e-businessdirektør i Lemvigh-Müller kalder løsningen for det måske mest ambitiøse it-værktøj af sin art i Danmark.
Sælgerne vil fremadrettet kunne udføre 95 procent af deres arbejdsopgaver ude hos kunderne eller på farten, idet de både har adgang til specielle sælgerværktøjer, men også har adgang til dokumenter, programmer og databaser på Lemvigh-Müllers netværk, siger Kim Øxenholt til markedsforing.dk og fortsætter:
Effektiv tidsudnyttelse
Dermed udnytter sælgeren sin tid langt bedre, end hvis han for eksempel skal tilbage på kontoret mellem møder og oven i købet springe rundt mellem forskellige systemer og devices. Han kan nu bruge tiden, hvor det skaber mest værdi nemlig ude hos kunderne, understreger Kim Øxenholt.
Læs også: Mobilbetaling er en gevinst for installatørerne
Han vurderer, at satsningen på de mobile kontorer allerede vil være tjent hjem efter blot tre år. Ene og alene på baggrund af øget effektivitet, da de nye iPads fuldstændigt erstatter de mindre mobile og langsomme bærbare.
-LA