Milwaukee har fremgang i Danmark
Ved en storstilet event i Bella Center i København demonstrerede værktøjsproducenten Milwaukee de nyeste modeller. Mærket melder om solid vækst i Danmark og det øvrige Norden.
Alle sejl var sat til, da den amerikanske værktøjsproducent Milwaukee i januar fyrede sin årligt tilbagevendende europæiske event af i Bella Center i København. Værktøjsgiganten havde inviteret gæster fra hele Europa til at komme og beundre de nyeste versioner af de utallige typer af værktøj, Milwaukee har på programmet.
Der blev budt velkommen og fortalt om stigende salgstal foran gigantiske storskærme før hele forsamlingen til tonerne af Bruce Springsteens Born in the USA for fuld udblæsning marcherede ned i en af Bella Centers kæmpehaller til dagens hovedbegivenhed; en guidet tur i hold rundt til forskellige stande, hvor mange var indrettet som små arbejdssteder, hvor værktøjerne kunne blive demonstreret i praksis.
Ude på standene foregik mange af demonstrationerne ved, at man i bedste amerikansk stil fremviste et konkurrerende produkt og derefter sammenlignede det med Milwaukees nyeste model, der ikke overraskende var det bedste til jobbet hver gang.
Læs også: Ny app hjælper med at holde styr på værktøjet
Fremgang i Norden
Det er Techtronic Industries (TTI), der står bag mærket Milwaukee, og her melder man om solid fremgang for brandet.
I Norden har man med nye produkter og et stærkt kundefokus opnået en markant vækst. De seneste tre år er omsætningen mere end fordoblet, og den nærmer sig hastigt én milliard kroner, oplyser TTI Nordic.
”På produktsiden har koncernen investeret massivt i en strategi om at skabe ledningsfri, batteridrevne produkter samt at integrere dem i den digitale udvikling som ”internet of things” og udvikling af apps, der forbedrer brugeroplevelsen”, siger TTI Nordics administrerende direktør, Thomas Jacobsson, og fortsætter:
”Vores marked er på produktområdet drevet af batteriteknologi, og TTI er blevet en af verdens største aftagere af battericeller. På batteriområdet er vores strategi, at batterierne passer til alle produkterne på tværs af et brand og naturligvis voltklasse. Det har både de professionelle og forbrugermarkedet taget godt imod”.
”På produktsiden har koncernen investeret massivt i en strategi om at skabe ledningsfri, batteridrevne produkter samt at integrere dem i den digitale udvikling…”
Thomas Jacobsson, administrerende direktør i TTI Nordic
Kunder hjælper med produktudvikling
Ifølge direktøren prøver TTI at være tæt på kunderne, selv om man ikke har direkte salg.
”Vi har blandt andet nogle ”Jobsite Solutions Teams”, der kører ud på byggepladserne for at demonstrere produkterne direkte til brugerne i forhold til at opnå høj effektivitet og sikkerhed på jobbet. Men det gælder faktisk hele organisationen, at vi prøver at være ude hos kunderne og forhandlerne”, siger Thomas Jacobsson.
TTI Nordic har i løbet af de senere år udvidet medarbejderstaben betydeligt, og man er i dag 120 medarbejdere, der dækker Danmark, Finland, Norge, Sverige samt Island og de baltiske lande. Alle centrale funktioner er samlet i København.