17.10.2014  |  EL  |  Arbejdsredskaber

Indspark: Mobiltelefonen er blevet et vigtigt arbejdsredskab

Indhold fra partner Hvad er dette?

Selvom mobiltelefonen er et godt arbejdsredskab, er der stadig plads til forbedringer. App'en MobilePay skal have en højere beløbsgrænse, og mobildækningen skal være bedre i landområder, mener Dorte Nielsen, der er lokalformand for Sjælland Midt & Syd hos Arbejdsgiverne.

Om Dorte Nielsen

Dorte Nielsen er lokalformand for Sjælland Midt & Syd hos arbejdsgiverne.

Hun har sin egen virksomhed, som hun driver som beslagsmed.

Det er træls ikke at være sikker på at få betaling for sit arbejde. Derfor er betaling med mobiltelefonen et kærkomment værktøj for mange håndværkere. Selv driver jeg en virksomhed som beslagsmed, og her får jeg mange henvendelser fra kunder, der ønsker at betale med mobiltelefonen. Loftet på 1.500 kroner på MobilePay er dog lidt en torn i øjet.

Derfor glædede jeg mig, da jeg læste nyheden om, at en stribe banker erklærer krig mod MobilePay ved at tilbyde langt højere betalingsgrænser. Så kan det være, at man kan få beløbsloftet hævet, tænkte jeg. Og så er det slut med at lægge en regning, som måske ikke bliver betalt. Eller sådan kunne det i hvert fald være.

For jeg undrede mig, da jeg så chefen for Danske Banks MobilePay Mark Wraa-Hansen udtale, at deres brugere i gennemsnit overfører 225 kroner til hinanden i privat regi og køber for endnu mindre i butikkerne, og derfor har svært ved at se behovet for at hæve beløbsgrænsen.

Læs også: MobilePay vinder frem i byggebranchen

For det første er det jo indlysende, at folk ikke kommer til at bruge det til større ting, så længe beløbsgrænsen ikke er højere. Derudover er min egen oplevelse som erhvervsdrivende, at der i vid udstrækning efterspørges en højere beløbsgrænse, og jeg føler mig overbevidst om, at mange af mine kollegaer vil sige det samme.

Men det handler om mere end MobilePay. Mange håndværkere i landområderne har problemer med at få ordentlig mobildækning, og det giver problemer, når de skal timeregistrere, indberette materialer eller fakturere via mobilen. Værre er det, når kunderne ikke kan få fat på os. Det koster ordrer. Det virker som om, det ikke rigtigt er gået op for kommuner, teleselskaber og banker, at mobiltelefonen på flere områder er blevet et vigtigt arbejdsredskab for mange håndværkere.

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere