Ny undersøgelse: Bilag og kvitteringer tager tid fra andre arbejdsopgaver

De fleste erhvervsdrivende kender til papirnusseri og bøvl med bilag, når det gælder kørsel i arbejdstiden. 4 ud af 10 mener, at de kunne bruge deres tid bedre på andet arbejde, viser en ny undersøgelse, som Kantar Gallup har lavet for parkeringsappen EasyPark. 

10 procent af de adspurgte danskere bruger op mod 3 timer, mens 7 procent angiver, at de må sætte omkring en halv arbejdsdag af hver måned. Foto: Arkivfoto.

I undersøgelsen svarer 47 procent af danskerne, at de bruger op mod 2 timer om måneden på at håndtere bilag til udgifter i arbejdstiden, og 43 procent svarer, at de kunne bruge deres tid bedre på andre arbejdsopgaver.  

Størstedelen af bilagene handler om udgifter til brændstof, parkering og mad, som ialt udgør 63 procent af alle de bilag, som danske medarbejdere afleverer til deres arbejdsgivere for at få dem refunderet. 

“Kravene til dokumentation stiger løbende, også når det gælder småudgifter som parkering. Det kan godt blive lidt af en tidsrøver”, siger Bernd Reul, der er direktør for EasyPark i Danmark. 

Mens en stor del af danskerne må sætte op mod 2 timer af om måneden til at håndtere bilag, så bruger yderligere 10 procent op mod 3 timer, mens 7 procent angiver, at de må sætte omkring en halv arbejdsdag af hver måned.

Forskel på virksomheders digitale muligheder

Undersøgelsen tager temperaturen på, hvad bilisterne oplever af bøvl og udfordringer, når de bruger bilen i forbindelse med deres job. 37 procent svarer, at de samler deres bilag og afleverer dem direkte til sekretæren eller en overordnet. Flertallet af ansatte har i en eller anden form mulighed for at scanne bilag direkte ind i et digitalt system på arbejdspladsen. I undersøgelsen er det 60 procent, som har den slags systemer til rådighed. 

LÆS OGSÅ: Koldere vejr og mindre vind betød højere forbrug af el og fjernvarme i 2021 end i 2020

“Der er stor forskel på, hvor langt virksomhederne er kommet med at udnytte de digitale muligheder, og det er måske også derfor, en del synes, at de kunne bruge tiden bedre”, siger Bernd Reul, direktør for EasyPark i Danmark. 

I undersøgelsen, som også er udført i Sverige, Finland og UK, svarer henholdsvis til 18 og 20 procent af danskerne, at de oplever frustration og træthed i forbindelse med at håndtere bilag.

-AKJ

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Vidste du, at elektriske fejl er størst under vedligeholdelsesarbejde?

Uponor

Sponseret

Fremtidens fjernvarmeløsning er lige her

Relateret indhold

02.07.2024Installator.dk

Politisk aftale vil indføre prisloft på fjernvarme

01.07.2024Installator.dk

Norlys opruster med erhvervsdirektør i energiforretningen

01.07.2024RIB Software

Sponseret

Byd velkommen til vores første IKT-leder uddannelse, som afholdes på engelsk!

01.07.2024Installator.dk

Norlys opruster med erhvervsdirektør i energiforretningen

28.06.2024RIB Software

Sponseret

Ebook: Sådan gennemfører du en aflevering af D&V-data til tiden

28.06.2024Installator.dk

Strøm og fjernvarme blev grønnere sidste år

27.06.2024Installator.dk

Nedsættelse af generationsskifte-skatten glæder SMVdanmark

26.06.2024Installator.dk

Installatørpanelet om digital bogføring der er et lovkrav fra mandag

Jobmarked

Se alle

Solar Danmark

Er du vores kollega som Account Manager – Specialist på ABA/AVA

Er du teknisk velfunderet, drevet af salg og kan du formidle tekniske løsninger kommercielt? Vi søger en kollega til Danmarks skarpeste sikrings-team. Skal det være dig?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

22.08.2024

Vølund Varmeteknik A/S

Intern tekniker til kundesupport

Vølund Varmeteknik A/S har egen serviceorganisation med 30 medarbejdere over hele landet. Vi søger nu endnu en teknisk kollega - denne gang til kundesupport på kontoret i Herning.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

METRO THERM A/S

Vi søger en ny salgschef for fjernvarme

Er du en erfaren salgsprofil inden for fjernvarmeområdet? Og trives du med både strategisk ledelse og operationelt salgsarbejde? Så er det måske dig, vi søger som vores nye salgschef for fjernvarmeteamet hos METRO THERM.

Område

Hele landet

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Silhorko

Servicetekniker

Har du en håndværksmæssig baggrund? Er du skarp til fejlfinding og brænder for at udføre tekniske serviceopgaver? Kunne du tænke dig at bringe dine tekniske kompetencer i spil i en af Danmarks førende virksomheder indenfor vandbehandling? Så er det måske dig, vi søger som vores nye udekørende Servicetekniker til kunder på Sjælland ved Silhorko-Eurowater A/S

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

09.07.2024

Vølund Varmeteknik A/S

Teknisk salgskonsulent til VVS-branchen

Vi søger en teknisk salgskonsulent til vores stærke team, og du har nu muligheden for at blive en del af markedets førende leverandør af bæredygtige varmetekniske løsninger.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Vølund Varmeteknik A/S

Er du vores nye servicetekniker?

Vølund Varmeteknik A/S har i de senere år udviklet en professionel serviceorganisation med i øjeblikket 25 eksterne serviceteknikere, som alle kører ud hjemmefra og i tæt dialog med et professionelt serviceteam på kontoret.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

METRO THERM A/S

Financial controller søges til METRO THERM i Helsinge

Er du uddannet financial controller eller er du en erfaren regnskabsassistent, som motiveres af at arbejde med regnskab og tal? Så er det måske dig, som vi søger til stillingen financial controller hos METRO THERM i Helsinge.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle