19.11.2021  |  EL  |  Virksomhedsdrift

Nye partnerskaber i kampen mod plastforurening

Indhold fra partner Hvad er dette?

GROHE, der er en af verdens største leverandører af sanitetsprodukter, indgår partneraftaler med Plastic Change og ReSea Project som led i en målrettet indsats mod plastforurening.

Siden 2018 har GROHE, med introduktionen af virksomhedens Less Plastic-initiativ, arbejdet målrettet for at nedbringe plastikforurening bl.a. ved at erstatte plastemballage med mere bæredygtige alternativer. Det har indtil nu betydet en reduktion på op mod 32 mio. stykker emballage.

Som supplement til denne interne indsats arbejder GROHE også på de ydre linjer i kampen for at reducere plastforureningen bl.a. i form af partnerskaber med aktører, der deler GROHEs bæredygtige værdier. Det drejer sig bl.a. om et strategisk partnerskab med det danske designfænomen Mater Design, der modtager overskudsplast fra GROHEs produktion til high-end designermøbler. Og senest har GROHE indgået aftaler med to nye partnere, der begge har reduktion af plastforurening som vision.

Den ene kontrakt er indgået med den danske organisation Plastic Change i form af en partneraftale, hvor GROHE i en periode betaler et månedligt beløb til organisationens arbejde i Danmark. Støtten indgår i Plastic Change’s generelle hav- og miljøindsatser, der via øget viden og uddannelse skal mindske plastikforurening – både i Danmark og internationalt. Det sker blandt andet gennem oplysning, vidensdeling, events, undervisning og foredrag til at mobilisere og engagere en større Plastic Changer-bevægelse, der allerede er godt i gang. Plastic Change står også i spidsen for årlige oprydninger i naturen sammen med andre organisationer fra hele verden.

Det andet partnerskab er indgået med ReSea Projekt, der også er placeret i Danmark, men som arbejder på internationalt plan med at rense havene og floderne for plast. Aftalen betyder, at GROHE støtter ReSea Project med et fast månedligt beløb, der går til at sikre, at der bliver indsamlet plastik fra verdenshavene og floder i områder i verden, hvor plastikforurening er et stort problem.

”Hvert år ender 8 millioner tons plastik i verdenshavene1, og alene siden 1980 er plastikforurening i verdenshavene tidoblet.2 Som led i vores bæredygtighedsstrategi vil GROHE gerne medvirke til at bekæmpe dette globale plastaffaldsproblem bl.a. ved at udfase brugen af plast i vores egne emballager og få samarbejdspartnere til at genbruge vores overskudsplast i deres produktion”, siger Mette Nielsen, Leader Marketing hos GROHE Danmark og tilføjer:

”For yderligere at bidrage til en reduktion af plasten er vi altid på udkig efter partnere, der deler vores værdier med udgangspunkt i FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Det er samarbejdet med Plastic Change og ReSea Project rigtig gode eksempler på. En del af den grønne fremtid ligger i partnerskaber, hvor vi sammen deler viden, teknologier og ressourcer for at støtte vores fælles mission om at forvalte verdens ressourcer bedre.”

1. https://www.unep.org/interactive/beat-plastic-pollution/
2. http://www3.weforum.org/docs/WEF_Global_Risk_Report_2020.pdf; page 46

Mere fra Grohe A/S

Grohe A/S

www.grohe.dk

  • grohe@grohe.com
  • +45 44 65 68 00
  • Sluseholmen 8C, 2. TH., 2450 København SV

GROHE er et førende globalt brand indenfor komplette badeværelsesløsninger og køkkenudstyr og har i alt over 6.000 medarbejdere, heraf 2.400 i Tyskland. Siden 2014, har GROHE været en del af LIXIL Group Corporation. Som et internationalt brand forfølger GROHE brandværdierne teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed og bestræber sig p…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere