Nyt til badeværelset på ISH-messen i marts
Hansgrohe Group præsenterer innovationer til bæredygtige helhedsoplevelser på badeværelset.
Når verdens største VVS-messe – ISH i Frankfurt – åbner sine døre den 13.-17. marts 2023, mødes den internationale badbranche og interesserede forbrugere igen efter fire år. Her vil der blive fremvist de nyeste banebrydende produktudviklinger, drømmebade og et visionært badeværelseskoncept.
”Vi glæder os meget til, at vi igen kan mødes på ISH og vise vores mange innovationer. Der bliver mulighed for en personlig snak, for at se og røre de mange nyheder fra mærkerne AXOR og hansgrohe, og for at fejre vores nye retning”, fortæller Hans Jürgen Kalmbach, CEO i Hansgrohe Group.
For første gang vil den sydtyske virksomhed præsentere sanitet og badeværelsesmøbler under premiummærket hansgrohe.
”Nu kan vi opfylde vores kunders ønsker om en helhedsoplevelse med alle dele af badeværelset under ét mærke”, tilføjer Kalmbach.
”Med vores banebrydende produktinnovationer og inspirerende præsentationer lever vi endnu en gang op til vores ry som en af branchens førende, når det gælder innovation, design, kvalitet og bæredygtighed. Vi skaber begejstrende øjeblikke med vand og beskytter samtidig det værdifulde element, eksempelvis med et konceptstudie af verdens bæredygtigste badeværelse, som får premiere på ISH”.
Læs også: Dansk udstyr giver varme og rent vand i Ukraine
Som en del af en alsidig bæredygtighedsstrategi omsætter Hansgrohe Group sin ”grønne vision” i et designstudie: Et badeværelse med 90 procent lavere vand- og energiforbrug og dermed også 90 procent lavere CO2-udledning som følge af opvarmning af vand.
”Vores vision, ’Green Vision Beyond Water: Rethinking Bathroom Culture‘, bliver konkret i form af et konceptbadeværelse”, siger Hans Jürgen Kalmbach og fortsætter:
”Nogle elementer af studiet er allerede omsat til virkelighed i vores produktinnovationer, og andre bliver videreudviklet i vores teknologier og fremtidige produkter. Det er vigtigt for os på den måde at skabe større bevidsthed om brugen af vand på hele badeværelset”.
På ISH bliver konceptbadeværelset præsenteret på en stand, hvis design i højere grad end nogensinde før fokuserer på bæredygtige aspekter. Hansgrohe Group har designet messestanden ud fra konceptet „reduce – re-use – recycle“.
Bæredygtighed har spillet en central rolle lige fra brug af naturlige og genanvendelige materialer og elementer til reduktion af byggematerialer og leje af møbler og lys.
- PiB