26.04.2019  |  VVS  |  Arbejdsredskaber

På VVS19 viser GROHE vejen for fremtidens brug af vand med udgangspunkt i nye forbrugertrends

Indhold fra partner Hvad er dette?

Fokus for dette års VVS19-messe på GROHEs 220 m2 store stand er det komplette badeværelse.

Forbrugerne har mulighed for at mixe og matche alt fra keramik til farver og accessories, for at udtrykke deres individuelle stil. Derudover har GROHE en mission om at gøre hverdagen lettere for installatører, og introducerer derfor den universelle Rapido SmartBox til indbygning.

Hvordan vi som forbrugere definerer vores bolig, og de krav vi stiller til hjemmet har ændret sig fundamentalt. Hos GROHE har man identificeret nogle megatrends blandt forbrugerne, der danner grundlag for de produktnyheder der præsenteres på dette års VVS19-messe i Odense.

Forbrugerne bliver til skabere
Grænserne mellem de forskellige rum i vores bolig er og bliver mere slørret. Køkkenet er en del af stuen og badeværelset åbner op til soveværelset. Rummene bliver i stigende grad nogle vi lever i frem for rent funktionelle. Når kravene til rummene stiger, og forbrugeren selv er designer, er der naturligt et større fokus på detaljer end hvad vi har set tidligere. Derfor er produkter til badeværelse og køkken blevet til boligindretning, der giver forbrugerne mulighed for at udtrykke deres individuelle stil og præferencer.

Forbrugerne søger enkelhed
Søgningen efter enkelhed og nemme, intuitive løsninger kombineres med minimalisme på et nyt niveau i hjemmet. GROHE har positioneret sig som et førende globalt brand af komplette badeværelsesløsninger, der støtter forbrugerne i at blive skabere uden at skulle beskæftige sig med kompleksitet. Hos GROHE kombineres kvalitet med et fantastisk udvalg af farver. ”Kvalitet og holdbarhed i så mange farver, og på tværs af produktkategorier i både badeværelse og køkken, tilbydes ikke af andre i branchen", understregede Poul Christian Pedersen, Landedirektør i Danmark.

Forbrugere ønsker kontrol over hjemmet
Forbrugere ønsker i stigende grad kontrol over hjemmet både med henblik på at lette hverdagen, optimere forbruget, men også for at forhindre kedelige hændelser som f.eks. vandskade. Ved dette års VVS19-messe vil GROHE fortsat vise intelligente løsninger der går hånd i hånd med den stigende tendens. Præcis som der har være de seneste to år, er der fokus på at forhindre vandskader med Sense og Sense Guard. Men nu finder man også badeværelsesarmatur med digitalt display og udtræk, og danskvandshanen der er forbundet til en app, der kan fungere som dispenser eller gøre dig opmærksom når det er tid til vedligeholdelse.

”Vi glæder os til at byde branchen velkommen på vores store stand på VVS19, som igen i år vil være fyldt til randen med innovative nyheder der alle hjælper til med at forme fremtidens brug af vand. Vi er særligt stolte af at introducere den universelle Rapido Smartbox, som er lettere og hurtigere at installere da den bl.a. kan justeres lige og har en ekstra udgang. Lige så vigtigt det er for os at lave produkter der opfylder slutbrugernes behov, lige så vigtigt er det at hjælpe installatøren i hans dagligdag.” Slutter den danske landedirektør Poul Christian Pedersen af.

Udover den 220 m2 store messestand er der også mulighed for at slå et smut forbi GROHE trucken ondsdag og torsdag. Her vil man kunne både se og røre ved endnu flere produktnyheder, og få sig en træning hvis man ønsker det. Trucken er placeret ved hovedindgang Nord.

Produktnyheder på årets VVS19-messe

  • Blue Home Connected
    • Danskvandshanen tilsluttet en app der kan fungere som dispenser, og informere om vedligeholdelse eller udskiftning af Co2.
  • GROHE Plus
    • Armatur serie til køkken og bad hvoraf flere har udtrækstud og et digitalt display der gør det muligt at se vandets temperatur og flow.
  • Sense og Sense Guard
    • Vandafbryderen der gør det muligt at monitorere vandforbruget og forhindre vandskade ved mulige lækager. Vandsensoren der fortæller dig hvis luftfugtigheden i rummet er for højt, eller der er vandspild hvor sensoren er placeret.
  • Den universelle Rapido SmartBox
    • Indbygningsboksen der gør hverdagen lettere for installatører med flere udgange og muligheden for at justere så den sidder lige.
  • Keramik
    • Flere serier med toilet og håndvask. En opdatering på Sensia Arena skylletoilettet.
  • Køkkenvaske
    • Køkkenvaske i stål, komposit og flotter farver der matcher de farvede armaturer.
  • Farver
    • Koordineret badeværelse hvor alt fra brus til håndvaskarmatur og accessories kan fåes i samme farve.

Tags: Grohe A/S

Mere fra Grohe A/S

Grohe A/S

www.grohe.dk

  • grohe@grohe.com
  • +45 44 65 68 00
  • Sluseholmen 8C, 2. TH., 2450 København SV

GROHE er et førende globalt brand indenfor komplette badeværelsesløsninger og køkkenudstyr og har i alt over 6.000 medarbejdere, heraf 2.400 i Tyskland. Siden 2014, har GROHE været en del af LIXIL Group Corporation. Som et internationalt brand forfølger GROHE brandværdierne teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed og bestræber sig p…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere